crap terning spill regler

crap terning spill regler

Det ser ut til at den foreslåtte opprinnelsen til craps bare er begrenset av fantasi og er forskjellig basert på hvem du konsulterer. En ting som alle er enige om er at noen form for spillet har eksistert i tusenvis av år.

Kunne tice spill ha blitt født flere tusen år f.Kr. da flere primitive kulturer rullet bein for å guddommelig guds vilje? Kunne det være grunnen til at vi fortsatt bruker slangeterminen "bones9quot; selv i dag når det refereres til terninger?

Det ser ut til å være en god innsats at terningen er de eldste gambling redskapene kjent for mannen. Jeg gjør denne uttalelsen basert på rapporter fra arkeologer som avdekker sjansespill i Mesopotamia, som var over 5000 år gamle og terninger som ble antatt å være enda mer gamle. Det ble også funnet regnskap for gambling i Great Pyramid of Cheops, som dateres tilbake til 3000 f.Kr.

I Bibelen under Moses lov, "lots9quot; ble noen ganger kastet for å fastslå Guds vilje. Det hebraiske ordet for "lot9quot; betyr småstein eller liten stein. Senere i Det nye testamente, var det ved kasting av mye at de romerske soldatene spilte for Jesu kappe. Det virker ganske åpenbart at terningene ble brukt i massevisning og selv Caesar refererte til spillet da han krysset Rubicon med sine tropper og ropte, "Døen har blitt kastet!" Selvfølgelig sa han det på latin. Men seriøst, er etruskerne kreditert med å ha introdusert 6-sidig terning til Roma.

Vi vet sikkert at en tidlig form av det vi ser på kasinoene ble spilt i det 18. århundre av engelskmenn som kalte spillet "Hazard9quot ;. Det begynte snart å vises i franske kasinoer hvor spillet ble spilt mot huset. I den engelske versjonen konkurrerte spillere imidlertid mot hverandre. "Fransk fare" Til slutt begynte å bli referert til som "Craps9quot; som faktisk var en perversjon av slang sikt "crabs9quot; og referert til et rulle av et par. I dag er et par en fortsatt en craps-rulle, men den mer brukte slangen for den er "slangeøyne".

Terninger ble brakt til New World av oppdagelsesreisende og nybyggere, og spillet utviklet seg og endret seg noe fra det som spilte i sofistikerte franske kasinoer. I New Orleans i 1813, tilpasset Bernard de Mandeville Hazard inn i spillet Private Craps som til slutt ble ganske populært på Mississippi River Boats og i gamblinghallene over hele landet.

Det var imidlertid et lite problem med Private Craps. Siden det bare brukte Come-spill og Field-spill, bidro det til å snyte ved bruk av vektet eller barbert terning. Til slutt utviklet en dice maker, kalt John H. Winn, en versjon der spilleren kunne satse for eller imot skytespilleren, og dette eliminert ganske mye effektiviteten av terningene som var endret for å snyte. Winns versjon av craps er i utgangspunktet det som nå er kjent som Bank Craps. Dette er hva som spilles på kasinoer i dag.

Et kasino craps bord kan virke litt mystifying og kanskje til og med skremmende til en nybegynner som ikke vet noe om spillet. Jeg mener, når du vurderer at det vanligvis er en sky av sigar og sigarettrøyk som henger over bordet, og du hører folk snakke i kode som roper ting som "$ 5 Yo!" eller "Horn High Ace-deuce!" hva er en person å tenke på? Man kan også observere at craps-spillere synes å være på ri en emosjonell berg-og dalbane og har enten mer moro enn noen andre i kasinoet eller de er mest avskyelige.

Vel, i de neste avsnittene skal jeg prøve å fjerne kjole av mystikk og la deg inn på det morsomme som jeg forklarer spillets regler og hvordan man spiller. Jeg vil også ta på noen av terminologien, slik at du ikke engang trenger en dekoderring når du endelig går opp til et crapsbord og legger en innsats.

Casino Craps spilles med to terninger som har totalt 36 forskjellige mulige kombinasjoner. Det er 11 tall som kan rulles med de 36 kombinasjonene (2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 og 12). 7 er det vanligste nummeret siden det er flere kombinasjoner som produserer en 7 enn noe annet nummer, seks i det hele tatt. Det er fem kombinasjoner som produserer en 6 og også fem som produserer 8. Fire kombinasjoner produserer 5 og 9, tre for 4 og 10, to for 3 og 11, og en for hver 2 og 12.

Som du ser på et kasino craps bord, vil du legge merke til at det er et individ som sitter i midten av bordet på gropssiden. Denne personen er kjent som "Boxman9quot; og han / hun har ansvaret for spillet. Boxman løser eventuelle tvister som måtte oppstå. Blant hans andre plikter er å se forhandlerne for å forsikre seg om at de gjør riktige utbetalinger, så vel som å holde et skikkelig øye for eventuelle potensielle bedrager.

Flankering Boxman på både hans høyre og venstre er en forhandler som håndterer innsatsen på hans / hennes halvdel av bordet.

I midten av bordet overfor Boxman er "Stickman9quot ;. Han ringer ut resultatet av hvert kast av terningene og henter terningene med en lang pinne som er buet på enden (dermed begrepet "Stickman9quot;). The Stickman har også ansvaret for å bestille proposisjonsspillene som ligger på layouten i midten av bordet foran ham. Når en innsatsbud vinner, godkjenner Stickman mengden av betaling og til hvilken innsatsen er betalt.

Casino Craps-bordene kommer i forskjellige størrelser som spenner fra åtte fot til fjorten meter. Så det maksimale antall personer som kan bli innkvartert på et crapsbord varierer også, men varierer fra tolv til tjue eller så.

Hver spiller ved bordet kan ta en sving ved å skyte terningene dersom han / hun ønsker det, og terningen beveger seg rundt bordet med urviseren. Når det kommer til hans tur, hvis en spiller ønsker å kaste terningen (det er ikke obligatorisk), må han eller hun sette en innsats enten på Pass Line eller Pass Pass-linjen.

Minste innsats for craps i de fleste kasinoer er $ 5, selv om det er noen mindre spillesteder som kan ha minimumsinnsatser så lave som $ 1. Som med andre kasinobordspill kan minimumsspillet variere fra bord til bord. Normale bordminimum er $ 5, $ 10, $ 25 og $ 100. Minimumsbeløpet er lagt inn på innsiden av hver craps-tabell.

Hvis en spiller velger å skyte terningen, fortsetter han å kaste dem til han "syv er ute" (denne termen vil bli forklart kort tid). Deretter tilbys terningene til den neste spilleren til venstre.

Når en ny skytter får terningen, blir hans første rulle kalt "Kom ut" rull. Også, hvis skytten gjør sitt poeng, er den første rullen etter et laget også en Come Out-rulle. Hvis en skytterens Come Out-rulle er en 2, 3, 7, 11 eller 12, blir en annen Come Out-rulle laget. Come Out ruller fortsetter å bli gjort til en skytter ruller en 4, 5, 6, 8, 9 eller 10. Når dette skjer, sies skytteren å ha etablert et poeng og gjør ikke lenger Come Out-ruller.

Den første innsatsen vi skal diskutere er en av de mest fremtredende spillene som er vist ovenfor på det typiske kasino craps-oppsettet. De "Pass Line" er innsatsen at de fleste spillere som er nye til spillet, vil gjøre. En Pass Line-innsats er plassert rett i midten av det merkede området "Pass Line" på oppsettet. Det er viktig å plassere innsatsen i midten av dette området slik at det ikke berører en linje fordi innsatser plassert på den indre linjen eller utenfor den ytre linjen er forskjellige spill.

En Pass Line-innsats vinner hvis Come Out-rollen er en 7 eller 11. Spilleren er betalt til og med penger eller en til en odds på en vinnende Pass Line-innsats. Når en 7 eller 11 rulles på Come Out-rullen, blir terningene sagt "Passed9quot ;. Hvis en 2, 3 eller 12 rulles på Come Out-rullen, utgjør dette en Craps Roll, og Pass Line taper automatisk, men skytten mister ikke terningen.

Når noe annet enn en 2, 3, 7, 11 eller 12 rulles på Come Out-rullen, blir tallet skytterens poeng. Poenget vil alltid være en av de seks "boks nummer" (4, 5, 6, 8, 9, 10). Hvis skytteren så kan rulle sitt poeng før han ruller en 7, har terningen gått og han vinner sin Pass Line-innsats. Men hvis han ruller en 7 før han ruller det etablerte punktet, går Pass Line-spillet. Skytespilleren har "sevened ut" og hans rulle er avsluttet. Legg merke til at annet enn på Come Out-rullen, terningruller på 2, 3, 11 eller 12 har ingen effekt på Pass Line-spillet.

En Come Bet er plassert i det store området merket "Come9quot ;. En Come Bet fungerer på samme måte som en Pass Line-innsats, men den er laget etter en Pass Line-innsats. Med andre ord kan du bare lage en Pass Line-innsats på en Come Out-rulle. Men hvis du vil fortsette å lage en Pass Line-type-innsats etter at et poeng er opprettet, plasserer du innsatsen din i Come-området. Akkurat som en Pass Line-innsats, vinner Come Come på en roll på 7 eller 11 og taper på 2, 3 eller 12. Hvis noen andre nummer rulles (4, 5, 6, 8, 9 eller 10), flyttes forhandleren Come Bet til det nummeret på layoutet. Hvis det nummeret rulles igjen før en 7 rulles, vinner Come Bet, men hvis en 7 rulles først, blir den tapt. Så du ser, et Come Bet er det samme som en Pass Line-innsats, med unntak av at den er laget etter at et poeng er opprettet. Det betaler også penger som en Pass Line-innsats.

Pass Line-spill og Come-spill sies å være "kontraktsspill" som betyr at når du gjør disse spillene kan du ikke plukke dem opp. Du er under kontrakt for å legge igjen budet på bordet til det enten er vunnet eller tapt.

Pass Line og Come-spill blir kalt "gjør side" spill fordi du satser med skytespilleren. Du satser på at han enten vil vinne på hans komme ut roll ved å rulle en 7 eller 11 eller senere seier ved å gjøre sitt poeng.

En Ikke-Pass Line-innsats er motsatt av en Pass Line-innsats. Hvis du vil legge merke til på oppsettet ovenfor, er ikke pass-linjen det neste området inne i passelinjen, og det er her du plasserer innsatsen din hvis du vil satse på skytteren.

Vinner Pass ikke eller ikke kom, Bet betaler selv penger

En Ikke pass-innsats tap hvis Come Out-rollen er en 7 eller 11, men den vinner når Come Out-rollen er en craps-roll på 2 eller 3. Du vil også legge merke til på layouten som det står "Bar 12". Det betyr at hvis Come Out-rollen er en 12, vinne ikke Pass-innsatsen, men det mister heller ikke. For spilleren ved å ikke passere eller ikke komme, er det som om rullen ikke skjedde. Ved å ikke betale Pass ikke eller ikke komme på en craps-roll på 12, får huset sin fordel over en Ikke-spiller. Ellers kan en spiller bare satse Ikke pass eller ikke kom hele tiden og være trygg på å vinne på lang sikt siden han ville ha en fordel.

Etter at et poeng er opprettet, vinner ikke Pass-innsatsen dersom en 7 rulles før poenget og tapet dersom poenget rulles før en 7. Så, når et poeng er etablert, er oddsen i favør av en Ikke Pass bettor, men er 22% mot ham på Come Out rollen.

Ikke kom-spill blir plassert i den lille boksen som er merket "Kom ikke" plassert i hjørnet av oppsettet ved siden av forhandleren. Den Ikke Come Bet er akkurat som Ikke Pass-spillet, med unntak av det er laget etter Come Out-rullen. Den vinner på en rull med 2 eller 3, er sperret på en rulle på 12, og tap til en 7 eller 11. Ellers beveger den seg til hvilket nummer som rulles og er plassert bak det nummeret på layouten i stedet for på nummeret som en vanlig Come Bet. Når en ikke kommer til å gå, går det til et nummer, hvis det nummeret rulles igjen, taper det. Men hvis en 7 rulles før det bestemte nummeret rulles igjen, vinner ikke innsatsen. For eksempel, hvis en Ikke-kom-innsats er plassert og en 5 rulles, plasserer forhandleren innsatsen bak 5. Hvis en annen 5 ruller før en 7 rulles, kunngjør forhandleren "ned bak" og fjerner ikke Come Come-beten fordi den har mistet. Men hvis skytten ruller en 7 før en annen 5 har rullet, vinner ikke innsatsen og DC-spilleren blir betalt.

Før du forlater temaet Ikke kom og ikke passer spill, bør jeg nevne at ingen av disse spillene er en kontraktssats. Derfor kan de hentes når som helst mellom ruller. Men når en ikke passerer eller ikke kommer til å satse har gjort den forbi 7 og 11 og har blitt etablert på en boks nummer, bør den aldri bli hentet fordi oddsen er så sterkt til fordel for ikke spiller.

Ved hjelp av en sidebeskrivelse på terminologi, sies en spiller som satser på Ikke pass og ikke kommer, noen ganger å spille "Mørk side".

Odds-innsatsen er en egen innsats som kan gjøres etter at poenget har blitt etablert på en Pass Line-innsats, Come Bet, Ikke Pass Line Bet, eller ikke kom. Det er faktisk den beste innsatsen som tilbys av noe kasino når som helst fordi det er den eneste innsatsen i kasinoet som er betalt av med riktige odds.

På en Pass Line-innsats, etter at poenget er oppnådd, plasseres odds-innsatsen bak Pass Line-innsatsen (utenfor Pass Line-området mellom bordets vegg og den ytre linjen i Pass Line-området). Når en Come-innsats går til en boks nummer (4, 5, 6, 8, 9, 10), stakk dealeren oddsspillet på toppen av Come Bet, men litt askew for å skille mellom den originale Come bet og oddsen innsatsen legges etterpå.

Det er ikke obligatorisk å ta sjanser på Pass Line og Come-spill, men det er en god innsats og kan faktisk redusere husprosenten mot deg, spesielt hvis et kasino tillater en spiller å ta 5 ganger odds eller 10 eller 20 ganger odds . Med begrepet 5, 10 eller 20 ganger odds, det jeg refererer til, er det faktum at de fleste kasinoer lar deg ta odds i mengden fra 5 til 20 ganger mengden av din opprinnelige Pass Line eller Come Bet. Med andre ord, hvis din Pass line-innsats var $ 5, så med 5 ganger odds ville du kunne ta odds på opptil $ 25 på det veddemål. Hvis et kasino tilbys 20 ganger odds, kan du plassere en odds innsats på opptil $ 100 med bare en $ 5 Pass Line eller Come bet.

Når du legger en odds på innsats etter at et poeng er opprettet eller etter et Come-spill går til et nummer, sies du å være "taking9quot; odds. Alle odds-spill betales i henhold til oddsene for en 7 som rulles før det aktuelle nummeret. Når du spiller på do-siden, er oddsene for et boksnummer som rulles før en 7 er mot deg, derfor er alle odds-spill som er knyttet til boksnumre, bedre enn like odds.

Et seks eller en åtte boks nummer betaler odds på 6 til 5 fordi oddsen er 6 til 5 at en syv vil rulle før en seks eller en åtte. Så alle odds-innsatser plassert på seks eller åtte skal være i multipler med 5. Hvis poenget som er etablert på en Pass Line-innsats er åtte, bør du plassere oddsen ved innsatsen på Pass Line og den skal enten være $ 5 , $ 10, $ 20, etc. (et antall av 5). Så, forutsatt at du hadde en $ 5 Pass Line-innsats på de åtte sammen med en $ 20 odds-innsats, og skytteren rullet de åtte og gjorde sitt poeng, ville du få betalt like penger ($ 5) for din Pass Line-innsats, men du ville motta $ 24 for din $ 20 odds-innsats.

En vinnende odds innsats plassert på de fem eller ni betaler 3 til 2 fordi det er 4 kombinasjoner som utgjør en fem eller ni og det er 6 kombinasjoner som resulterer i en syv. Derfor er 6 delt med 4 1,5 eller 3 til 2. Odds-innsatser for de fem og ni skal alltid gjøres i multipler på 2.

Oddsen betalt på en fire eller ti er 2 til 1 siden det er 3 kombinasjoner som utgjør en fire eller ti og 6 som gjør en 7.

Hvis du lager Ikke pass eller ikke kommer spill, sies du å spille "Ikke Side" fordi du satser mot skytespilleren. Som jeg sa tidligere, da jeg spilte "Gjør Side" du "take9quot; oddsen, men når du spiller "Ikke Side" du "legg oddsene" eller gi dem. Årsaken er åpenbar. Når en skytter har etablert et poeng, er oddsene for en 7-rulling før et boksnummer. Derfor må ikke spilleren gi oddsene, han ville være trygg på å være en vinner på lang sikt.

Hvis en spiller gjør et Ikke-pass-innsats, kan han legge odds ved å plassere sin odds ved siden av sin opprinnelige Ikke-pass-innsats på Ikke-pass-linjen. Hvis en spiller ønsker å legge odds på en Ikke Come Bet, gir han bare oddsene sine til forhandleren og forteller ham at han legger odds på Ikke Come Bet (noen ganger referert til som en "DC9quot; vedde).

Odds på Ikke innsatser legges i nøyaktige motsetninger som Do side-spill. Hvis poenget er seks eller åtte, må en spiller legge $ 6 for å vinne $ 5. Årsaken er selvsagt at det er 6 kombinasjoner som produserer en syv og fem kombinasjoner som produserer en seks eller åtte. Når en seks eller åtte er etablert som poenget, er oddsene 6 til 5 i favør av Do not bettor at en syv vil rulle før en seks eller åtte.

På samme måte må du satse 3 enheter for å vinne 2 når du legger odds mot fem eller ni (for eksempel må du legge $ 15 for å vinne $ 10). Og hvis du legger mot en fire eller ti, må du legge 2 enheter for å vinne 1.

Alle odds veddemål om de er Pass, Ikke Pass, Kom eller Ikke Kom, er ikke kontraktsspill og kan plukkes til enhver tid mellom ruller av terningene. De kan også økes eller reduseres så lenge økningen ikke tar dem over de maksimale tillatte odds ved innsatsen eller under minimumet. Odds-spill kan også slås av eller slås på når som helst mellom ruller ved å fortelle forhandleren å slå odds-spillene dine på eller av. Men hvis en odds-innsats er "Off9quot; eller ikke fungerer når det tilhørende boksenummeret er rullet, får du kun betalt like penger på det tilknyttede Pass eller Come-spillet. Du blir ikke betalt på odds-spillet. Men hvis en 7 ruller, mister du ikke en odds på odds på Pass Line eller på Come.

Generelt slår odds på eller taper når en 7 ruller (Pass og Come-odds taper og ikke pass og ikke kommer odds vinner). Unntaket er når en kommer ut sju er rullet, Come bet odds blir returnert til spilleren mens Come Bet selv mister. En spiller kan imidlertid fortelle forhandleren til "work9quot; hans odds på Come Out, og i dette tilfellet vil Come Bet-oddsene også miste om en syv ruller, men omvendt vil den vinne og betale riktige odds hvis Come-bet-nummeret rulles.

En annen type innsats som regnes som en Do Side-innsats fordi det betaler spilleren bedre enn penger selv er en "Plasser innsats". En plassering er laget på boksenumrene (4, 5, 6, 8, 9 eller 10) og kan til enhver tid gjøres ved å gi forhandleren riktig mengde chips og fortelle ham hvilke tall du vil plassere. Et stedsspill er noe som et Come-bet ved at det vinner dersom nummeret som plasseres rulles før en syv og taper hvis det fortsatt er på bordet når en syv rulles. Unntaket er på Come Out-rullen. Hvis en kommer ut syv blir kastet, påvirker det ikke et stedsspill (vinner eller mister ikke) siden plassspill blir automatisk betraktet som "Off9quot; eller "Jobber ikke" på Come Out ruller. Spilleren har muligheten til å instruere forhandleren til "Work9quot; hans stedspill på Come Out. I så fall, hvis et tall han har plassert ruller, vinner det, men hvis en syv rulles, vil alle hans plassspill vente.

Du trenger ikke å vente på et nummer å rulle før det kan plasseres. Du bestemmer bare hvilket nummer du vil plassere og satse på. Fra det tidspunktet, så lenge Place-spillet er på bordet og arbeider, vinner det når nummeret som er plassert, ruller, og det går tapt hvis skytteren siver ut.

En annen stor fordel med stedspill er at de kan kalles "Off9quot; eller "On9quot; når som helst. De kan også økes eller reduseres eller til og med tas ned og returneres til spilleren når som helst mellom kulerollene. Spilleren må bare fortelle forhandleren om sine intensjoner.

Det er ingen begrensninger på plass-innsatser annet enn minimums- og maksimumsinnsatsen som er lagt inn for det aktuelle bordet.

Stedspill betales til forskjellige priser fra odds-spill. Et vinnende plassspill på seks eller åtte betaler 7 til 6. Derfor legges spill på seks eller åtte normalt i multipler på 6 mens plassspill på den andre boksens tall vanligvis gjøres i multipler på 5. Vinnende plassspill på fem og ni betaler 7 til 5 mens de fire og ti betaler 9 til 5.

EN "Kjøp innsats" er akkurat det samme som et stedsspill, og alle regler som gjelder for plassspill gjelder for kjøp av spill. Forskjellen er at et vinnende kjøpsspill betaler riktige odds (det vil si 3 til 2 for et kjøpsspill på fem eller ni og 2 til 1 for de fire og ti). Fangsten er at en 5% provisjon må betales på alle vinnende kjøpsspill.

Det er en fordel å kjøpe fem og ni hvis du satser på $ 25 eller mer. Kjøp de fire eller ti hvis du satser på $ 15 eller mer. Du bør aldri kjøpe 6 eller 8.

Lay-spill er slags som ikke-sidekvivalenter av stedspill eller kjøpspill. Du kan legge inn en innsats mot et hvilket som helst boksnummer når som helst, selv på Come Out-rullen. Lay-innsatser forstås å være til enhver tid, med mindre de blir kalt av eller plukket opp. Og legg innsatser, som alle andre Ikke satse, kan bli plukket opp når som helst.

Et lagspill vinner når de syv ruller før boksnummeret legges mot ruller. Men hvis du ligger mot et nummer og det nummeret ruller før en syv, vil forhandleren kunngjøre "ned bak" og du vil miste din innsats. For eksempel, hvis du ligger mot en ni, og de neste 3 rullene er fem, seks, syv, vinner du ditt lagspill fordi de syv rullet før ni rullet. Men hvis de neste 3 rundene var fem, seks, ni, ville du miste lay-spillet fordi en ni rullet før en syv.

Den riktige måten å lage en innsats er å plassere pengene dine på bordet foran forhandleren og si, "$ 15 lå mot de ni." Eller du kan si, "Legge de ni for $ 15," eller "$ 15 ingen ni."

Winning Lay-spill betaler riktig odds mindre en 5% provisjon. Så legg innsatser mot de fire eller ti betal 1 til 2. Innsatser mot de fem eller ni betaler 2 til 3 og mot de seks og åtte betaler 5 til 6. Derfor legges innsatser mot de seks og åtte skal gjøres i multipler med 6 (dvs. $ 12, $ 18, $ 24 etc.). Når du legger mot de fem, ni, fire eller ti, bruk multipler av 2.

Noen kasinoer vil tillate deg å legge innsatser av et hvilket som helst beløp, slik at beløpet som vunnet vil være minst lik bordet minimum, men andre krever at du legger nok til å vinne minst $ 20.

I hjørnet av oppsettet ved siden av Pass Line og Pass Pass-linjen vil du se en stor rød 6 og 8. Dette kalles noen ganger "Stor 6 og 8". Dette er en av de verste innsatsene i craps. Det fungerer akkurat som et stedsspill på seks eller åtte, men i stedet for å betale på 7 til 6 odds, betaler en vinnende innsats bare penger. Det er i utgangspunktet der som en sucker-innsats. De eneste tider det kan være nyttig er hvis du er nede til de siste en eller to sjetongene og ikke har nok penger til å skape et riktig sted å satse på seks eller åtte, så kan du bruke Big 6 eller 8. Eller, hvis du bestemmer deg for det siste delte sekundet du vil satse på 6 eller 8, og det er for sent å gi pengene dine til forhandleren og fortsatt få ditt sted å satse i tid, kan du raskt sette en innsats på Big 6 eller 8 deg selv. Annet enn av de to grunner, bør du aldri gjøre dette veddemål.

Det er et stort område på layoutet mellom Come-området og ikke-pass-linjen merket "Field9quot ;. Dette er en en-innsats som dekker 2, 3, 4, 9, 10, 11 og 12. Hvis noen av disse tallene treffer på neste rulle etter at du har satt Field-spillet, vinner du. En vinnende Field-bet betaler enda penger bortsett fra de to og de tolv som betaler dobbelt. Det er fortsatt noen få kasinoer rundt som betaler trippel i feltet når en tolv rulles.

Når vi beveger oss videre mot midten av oppsettet, vil dere legge merke til to små sirkler som er med i en linje. Innenfor disse kretsene er bokstavene E og C. Den "E9quot; er et symbol for nummer 11. En en-innsats på nummer 11 er en populær innsats blant craps-spillere og den betaler 15 til 1. En ofte brukt slangperiode for dette spillet er "Yo9quot ;. Når en innsats er laget, plasserer Stickman den i en av kretsene merket E som tilsvarer spillerens posisjon ved bordet.

Den lille sirkelen er merket "C9quot; er der en generell innsats på craps er plassert. Denne innsatsen er noen ganger kalt a "Craps Sjekk" eller "Eventuelle Craps" og det er for ett kast. Spilleren satser på at neste rulle vil være en craps-roll av noe slag (dvs. 2, 3 eller 12). Hvis innsatsen vinner, betaler den 7 til 1.

Mange spillere gjør disse to spillene samtidig ved å si noe som, "Fire dollar C og E," som de gir pengene sine til forhandleren. Dette betyr at en innsats på $ 2 på noen craps og $ 2 på nummer 11 er gjort.

Det er vanligvis et område i midten av layoutet nederst i det rektangulære området som inneholder bilder av terningkombinasjoner der en Craps-innsats kan plasseres av Stickman hvis spilleren ikke gjør craps-innsatsen i forbindelse med et spill på 11.

På toppen av det rektangulære området i midten av oppsettet som inneholder bilder av terningkombinasjoner er et område merket "Seven9quot ;. En spiller kan satse på at neste rulle vil bli en syv, og det vil bli plassert i dette området av Stickman. Hvis neste rulle er en syv, vil den vinnende innsatsen betale 4 til 1. Denne innsatsen er også kjent i craps slang som en "Stor rød".

Spillene i midten av oppsettet (vi har allerede diskutert flere) er kjent som propositions-spill og de har den høyeste huskanten. Eksperter vil fortelle deg å unngå disse spillene, men mange terningspillere liker å lage dem på grunn av deres høyere utbetalinger, bør du bli heldig og vinne en av dem.

Under noen syv innsats i midten av oppsettet vil du se flere bilder av terningkombinasjoner som representerer spesielle spill som kan gjøres når som helst.

De første fire terningkombinasjonene under Any Seven-området er Hardway-spillene. Du vil se et par tre, et par fire, et par to, og et par fem. De representerer de harde seks, harde åtte, harde fire og harde ti henholdsvis.

Som et eksempel på hvordan hardway-spill fungerer, vil en innsats på harde seks vinne dersom et par tre ruller før noen annen kombinasjon av seks (4-2 eller 5-1) eller før skytteren sjuker ut. (Hardway-spill blir automatisk slått ut på Come Out, så en Come Out 7 påvirker ikke dem med mindre spilleren kaller hans hardways "on9quot; eller "working9quot; før Come Out-rollen.) Men hvis skytten ruller en hvilken som helst annen kombinasjon som legger opp til seks andre enn 3-3, eller hvis han sjuer ut, vil hardway-tapet tapes. En tapt hardway-innsats kan erstattes når som helst.

Alle de andre hardway-spillene fungerer på samme måte som beskrevet ovenfor.

Hard seks og harde åtte betaler 9 til 1 når de vinner og hardt fire og harde ti betaler 7 til 1.

Rett under hardway-spillene finner du "Horn Bets". En Horn-innsats er et spill som dekker de to, tre, elleve og tolv. Uansett hvor mye spill spillene er delt like mellom disse 4 spillene så lenge det er et jevnt beløp. Så ville en $ 8-hornsats bety at $ 2 hver var innsats på de to, tre, elleve og tolv. Hvis spilleren satser på en merkelig mengde som $ 5, vil forhandleren imidlertid plassere $ 1 på hvert nummer, men spilleren vil også måtte angi hvilket nummer han ønsket at ekstra dollar ble satt på. Derfor vil spilleren si noe som om, "Horn, høy yo!" da han kastet $ 5-brikken til forhandleren. Dette ville tyde på at spilleren ville ha $ 1 innsats på hvert av tallene og den ekstra dollarinnsatsen på de elleve.

En Horn-innsats kan plasseres når som helst mellom ruller, og det vinner hvis et av tallene i Horn-gruppen vises på neste terningkast, ellers blir det tapt. Utbetalingene er de samme som om tallene var innsats individuelt (som de alle kan være). Hvis de to eller tolv rullene, spilleren er betalt 30 til 1. Hvis en tre (noen ganger referert til som "Ace-Deuce9quot;) ruller, det betaler 15 til 1 som gjør elleve.

Som jeg angitt ovenfor, trenger en spiller ikke å satse hele Hornet, men kan bare satse på de to eller noen andre singeltall i hornet.

Som en videre forklaring på terminologi, en spiller som satser på "Boxcars9quot; eller "Midnight9quot; gjør en innsats på de tolv.

EN "World Bet" vises ikke generelt på layoutet, men det er akkurat det samme som Horn-spillet og fungerer akkurat på samme måte med unntaket at de syv er inkludert i gruppen av tall sammen med de to, tre, elleve og tolv. Hvis de syv rullene, betaler det 4 til 1 akkurat som en hvilken som helst syv innsats.

Den siste typen innsats som vil bli diskutert, er "Hop Bet". Inntil nylig ble dette spillet ikke vist på craps-oppsettet, men det har begynt å vises på noen nyere versjoner. Selv om det ikke ble vist, ble det vanligvis akseptert av de fleste kasinoer. Men det er fortsatt noen kasinoer som ikke bestiller Hop-spill.

En Hopp-innsats er en roll-innsats at en viss kombinasjon vil vises på neste rulle. Hvis en spiller hopper 3-2, satser han på at på neste rulle vil en 3 vises på en av terningene og en på den andre.

Hop-innsatsen betaler 30 til 1 for en vinnende innsats på enkeltkombinasjonene 1-1, 2-2, 3-3, 4-4, 5-5 og 6-6. Teknisk sett betaler det 30 til 1 for alle vinnende kombinasjoner, men hvis du satser 4-3, må du også satse på 3-4 fordi det er umulig å fortelle om vinnerkombinasjonen var en 4-3 eller 3-4. Derfor betaler en annen kombinasjon enn de enkle kombinasjonene som utgjør de to og tolv eller de harde fire, harde seks, harde åtte eller harde ti, bare 15 til 1.

Som en side notat, er det bedre å hoppe på de syv (hvis det er tillatt) enn å gjøre Big Red eller Any Seven bet. En innsats på $ 6 på noen syv ville bare betale $ 24, men en $ 6 hop-innsats på 7 (som ville dekke alle 3 mulige kombinasjoner av 5-2, 6-1 eller 4-3) ville betale $ 30.

For å gjøre en Hop-innsats, annonserer du til forhandleren (som du kaster pengene dine på bordet) som du er, "Hopping de syv." Dette vil føre til at forhandleren automatisk deler opp din innsats like mellom de tre mulige kombinasjonene for en syv. Eller du kan hoppe en individuell kombinasjon ved å si, "Hopping 6-2."

Dette dekker alle innsatsene som presenteres på et typisk craps-layout og noen som ikke er.

På 1,4% er huskanten på craps et av de laveste av alle kasinospill. De eneste spillene med lavere fordeler er baccarat og kanskje blackjack (avhengig av spesielle husregler som varierer fra casino til casino). Craps tilbyr også den eneste innsatsen i kasinoet som lønner seg ved de riktige oddsene. Jeg snakker selvfølgelig om oddsspillet du har lov til å lage etter et pass, ikke pass, kom eller ikke kom med å gå til en boks nummer.

Den andre tingen som gjør Craps til et attraktivt spill, er potensialet det gir for en spiller med begrensede midler til å tjene en stor seier. Det skjer ikke veldig ofte, men lynet streiker fra tid til annen.

Og hvis du er en spiller på jakt etter den store poengsummen som ikke kan være fornøyd med noe mindre enn å multiplisere sin innsats flere ganger over, så er det noen ting du bør huske på. Din beste sjanse er å gjøre "Gjør Side" innsatser. Dermed mener jeg Pass Line-spill, ledsaget av enten Come-spill eller Place-spill. Men før du begynner å satse, er det noe annet du bør ta hensyn til.

Craps er et spill av sykluser, og hvert bord går gjennom sykluser både på lang sikt og på kort sikt. Et bord kan være generelt varmt i en periode (noe som betyr at ganske mange boksnumre rulles mellom sjuene), men kan oppleve et par korte ruller her og der. Eller det kan være generelt kaldt (det betyr at rullene er generelt korte med få boksnumre kastet og få poeng blir gjort). Den vanlige tilstanden til et bord er hakket hvor du kan se en kombinasjon av korte ruller med 2 til 5 kast av terningen, medium ruller med 5 til 8 kast og lengre ruller med 9 til 15 kast. En stor penger å lage roll (noen ganger kalt a "hand9quot;) er mer sannsynlig å forekomme på et varmt eller hakket bord enn et kaldt bord. Derfor er tabellvalg en faktor.

For å finne riktig bord å spille, bør du se etter et bord som er minst halvfull av spillere, kanskje mer. Selvfølgelig, hvis det er helgen i løpet av prime-tiden, kan alle bordene bli fastkjørt, men jeg snakker om under normale spillforhold. Følg spillerne for å se om de er ganske innholdsrike og generelt i godt humør. Siden de fleste spillere spiller Do Side, indikerer dette at de har vunnet minst nok til at de ikke er motet. Se også etter penger i spillerens rack, så vel som penger på bordet i form av Come and Place-spill. Du bør ikke se mer enn én eller kanskje to spillere som gjør Ikke pass eller ikke komme spill. Hvis alle disse positive tegnene er der, kan du ha et bord med potensial.

Når du har funnet et bord du føler deg bra om, må du bestemme deg for en angrepsplan. De mest matematisk lydfulle spillene du kan gjøre når du går til den store drapet, er Pass Line og Come-spill med odds. Noen kasinoer lar deg ta sjanser på Pass og Come-spill, opptil 20 ganger mengden av den opprinnelige innsatsen din. De fleste tillater minst 5 ganger odds og nesten alle tillater minst dobbel odds. Du kan redusere huskanten betydelig dersom et kasino tillater 20 ganger odds og til og med 5 ganger odds hjelper mye. Men å ta maksimalt tillatte odds (hvis du har råd til det) vil du alltid øke sjansene dine i det lange løp.

Når du gjør Pass Line og Come-spill kan du være like aggressiv som bankrollen tillater. Du kan begynne med å gjøre en Pass Line-innsats, og når et poeng er opprettet, ta maksimal odds. Så følg opp ved å gjøre Come-spill med hvert kast av terningen og ta maksimal odds på de spillene som går til boksnummer. Når du vinner 3 eller 4 Pass eller Come-spill, kan du øke størrelsen på dine Pass og Come-spill med 1 enhet og fortsett denne prosessen med periodisk innsats øker til skyteren suger ut. Hvis du tilfeldigvis går inn i en varm rulle med 30 til 40 tall mellom sjuene, kan du lomme litt penger. Men vær ikke grådig, når en varmrulle slutter, la bordet gå og gå direkte til kassererens bur.

Hvis du ikke har nok bankroll til å gjøre Pass og Come-spill på hvert kast av terningene, ville en mer konservativ tilnærming være å bare lage en Pass Line-innsats med odds (selv en enkelt odds er OK å starte). Når et poeng er opprettet, prøv å få 2 Come-spill til tall og ta enkelt odds på hver. Så, hver gang din Pass Line-innsats eller en Come-innsats vinner med odds, øker du innsatsen med 1 enhet og gjør en annen Pass eller Come Bet og igjen ta enkelt odds. Hver gang en innsats vinner, fortsett å øke den med 1 enhet og ta full enkelt odds til du lager og vinner en innsats som er 3 ganger størrelsen på ditt originale spill. Så begynn med en enkelt enhet Pass eller Come Bet (uansett situasjonen krever) og start prosessen over. Når du har fått en innsats til nivå 3 og redusert den til en 1-enhetssats for tredje gang, fra det tidspunktet tar du aldri spillene dine igjen. På den tiden vil du ha låst opp et godt fortjeneste, og alt fra dette punktet blir reinvestert mot en enda større seier.

Noen spillere foretrekker å bruke stedspill i stedet for Pass Line eller Come-spill. Fordelen som et stedsspill har, er at det ikke går tapt til en craps-rulle og det vinner første gang et nummer treffer i stedet for å vente på en gjentatt hit for å samle inn. En annen fordel å plassere spill er at de ikke går tapt for å komme ut 7 med mindre spilleren jobber med dem, men Come-spill er. Stedspill betaler ikke de riktige oddsene, men de er ikke helt like matematiske lyd som vanlige Pass og Come-spill. På den annen side kan et stedsspill fjernes når som helst slik at spilleren gir mer fleksibilitet. Pass og Come-spill er kontraktsspill og når de er laget, kan de ikke hentes selv om oddsdelen av disse spillene kan være.

Den mest brukte strategien for å gå etter en stor seier med plassspill er å enten plassere alle boksene eller bare de som kalles "Inside Numbers" (5, 6, 8 & 9). Etter at spillene har blitt plassert, vil spilleren sette pengene tilbake i sin rack første gang et nummer treffes. Neste gang det samme nummeret treffer, vil spilleren øke sin innsats ved å fortelle forhandleren å trykke den opp 1 enhet. For eksempel ville en $ 6-innsats på 8 bli presset til $ 12 eller en 2-sats på $ 10 på 9 ville bli presset til $ 15. Fra det tidspunktet vil spilleren skifte mellom å vinne når et nummer treffer og trykke på det. For å være enda mer aggressiv, kan spilleren trykke sin vinnende innsats hele veien opp (eller parlay det), og dermed nesten doble sin plass ved hver annen gang det nummeret treffer.

En mer konservativ tilnærming til denne spillemåten ville være å lomme all fortjeneste fra treff på boksenumrene til spillernes totale investering er blitt tilbakebetalt, så begynn å bytte mellom å trykke og ta fortjeneste hver gang et boksnummer treffes. Etter at et nummer har blitt trykket opp med 3 enheter, kan det reduseres til 1 enhet etter en seier på 3-nivå, fortsett å samle inn og trykk for resten av skytterens rulle.

Selv om du spiller for en monsterroll med disse strategiene, bør du aldri fortsette å trykke eller øke innsatsen din på ubestemt tid. Du bør alltid redusere innsatsene dine på et tidspunkt for å sikre et godt fortjeneste. Spillere som ikke gjør dette, lurer på hvorfor de aldri vinner.

Det er også fordelaktig å kjøpe 5 og 9 i stedet for å plassere dem hvis innsatsen har nådd et nivå på $ 25 eller mer. Også, kjøp 4 og 10 hvis du satser $ 15 eller mer. Selv med 5% provisjonen belastet for å vinne Kjøpsspill, er det fortsatt en bedre avtale fordi du får betalt riktige odds på kjøpsspill. Kjøp aldri 6 eller 8 imidlertid.

Som jeg antydde tidligere, når de fleste skyterne ruller bare 2 til 6 tall før en syv ute, er du på et kaldt bord. Du har ikke sannsynlighet for å ha den slags store seieren på et kaldt bord som du kanskje har når bordet er varmt og ruller mange tall mellom sjuene. Men du kan fortsatt gjøre noen ganske gode penger til tider ved å spille Do Not Side (det vil si å ikke passere og ikke komme eller legge spill).

En felles aggressiv kaldtabellstrategi er å gjøre en Ikke-Pass-innsats, og når et poeng er opprettet, legg maksimal odds mot den. Deretter gjør en eller to flere Ikke kom spill og legg maksimal odds. Hvis disse spillene går tapt, må du ikke satse igjen til neste skytter.

En mer konservativ tilnærming ville være å lage en Ikke pass-innsats og bare legge dobbel odds. Følg det med to Ikke kom-spill uten odds. Når alle tre spillene er etablert, ta sjansene av Do not Pass-spillet. Deretter gjør ikke flere innsatser på den skytteren.

Det er flere variasjoner av disse strategiene, og det er opp til spilleren å vedta en tilnærming som han er komfortabel med. Komfortnivået vil avhenge av hvor aggressiv eller konservativ spilleren har en tendens til å være og også hvor mye bankroll han må jobbe med. Aldri over spiller du bankrollen din. De fleste spillere foretrekker en strategi som vil holde dem i spillet lenge nok til noe godt å skje.

Når du spiller på Ikke-siden på et kaldt bord, foretrekker noen spillere å lage leksett. Det er flere fordeler med å lage lay-spill. Det mest åpenbare er at en spiller kan legge seg mot et hvilket som helst nummer han velger når som helst (legg innsats vinner når en 7 ruller). Siden en innsats er plassert rett bak et nummer, blir det ikke utsatt for 7 eller 11. Ikke pass og ikke kom-spill taper 22% av tiden på utkastet på grunn av at en 7 eller 11 kastes .

En annen fordel med et lagspill er at det betaler riktige odds på å vinne innsatser. Huset tar imidlertid en 5% provisjon, men. Men det faktum at innsatsen kan gå bak et hvilket som helst nummer til enhver tid, er en fordel for spilleren siden han kan legge seg mot et nummer som kan være "sleeping9quot; (ikke treffer) på det tidspunktet. Også, ikke pass og ikke komme tall vil ha en tendens til å gå til tall som treffer og som et resultat, vil ha en tendens til å miste oftere (ved at nummeret blir rullet før en 7 ruller) enn en dårlig plassert innsats.

Bare spiller for å vinne

Hvis en spiller ikke nødvendigvis går etter en stor seier på craps-tabellen, men generelt foretrekker å øke sjansene for bare å ha en vinnende økt, kan han bare bruke Place and Lay-spill. Siden spilleren har full kontroll over disse spillene til enhver tid, kan han plassere noen få numre og bare gå for 1 eller 2 treff og deretter ta sine spill ned. Eller, hvis han føler at en 7 er i nærheten, kan han lage et lagtspill. I Guru Professional Craps System, forklare jeg hvordan du bruker disse spillene for å vinne konsekvent. Jeg viser deg også hva som har en tendens til å skje på et crapsbord og hvordan du ofte kan ha en god ide om hva som skal skje, selv før det skjer.

Hvis du velger å bruke Ikke pass og ikke kom spill, gjør ikke denne feilen. Selv om du har lov til å plukke opp et ikke pass eller ikke bli ved med det når som helst, bør du aldri gjøre det. Når du har fått disse innsatsene forbi 7 og 11, og de har gått til et nummer, er oddsene i din favør fra det punktet på. Imidlertid er det noen ganger en tabell som blir varm plutselig, eller de syv ute kommer ikke når du har forventet det, og du har en dårlig følelse av at hvis du lar deg ikke passere eller ikke slå deg der ute og gjøre det ingenting du vil miste det sikkert. I dette tilfellet, i stedet for å plukke den Ikke slå på, bare plasser den også. På den måten kan du ikke miste; Du vil være trygg på å vinne noe selv om det kanskje ikke er mye. For eksempel, hva hvis du har en $ 20 Ikke kom med på 6. Du kan sette deg selv i en kan ikke miste situasjonen ved å plassere 6 for $ 18. Hvis de 7 rullene og din Ikke-kom-innsats vinner, vinner du $ 2. Hvis de 6 rullene betaler den $ 21, så du vinner $ 1. Uansett vinner du. Noen nybegynnere har notert denne situasjonen og prøvde å bygge et helt system rundt det, men det vil ikke fungere langsiktig fordi du ikke kan vinne nok til å gjøre opp for det du vil miste til 7 og 11 mens du prøver å få Don ' t pass og ikke kom spill til boksen tall.

Strategiene som diskuteres her er noen av de mest grunnleggende prøvde og sanne og vil gi deg en sjanse til å gjøre en stor poengsum eller bare gå hjem med mer penger enn du brakte til kasinoet.

Informasjon gitt av Gambling Guru. GoneGambling utvider takket Gambling Guru for å gi de ovennevnte spillregler og informasjon.

Ikke-Pass-innsatsen er litt som det motsatte av Pass Line hvor skytteren vinner på 2 eller 3, bånd på 12 og taper om han ruller enten en 7 eller 11. Hvis skytten ruller enten 4,5,6, 8,9,10 han etablerer poengnummeret og når han spiller Do not Pass-spillet, er håp at skytten vil rulle en 7 før han ruller poengnummeret igjen. Hvis han ruller en 7 først vinner ikke Pass-innsatsen, og hvis han ruller sitt poengnummer, blir innsatsen fortapt.

Come Bet er som Pass Line-spillet, og det er plassert etter at skytespillet har gjort Come Out-rullen. Du legger et spill, terningene blir rullet, og det kommer innsats, og deretter går det til nummeret som ble rullet, som faktisk blir nummeret du spiller på. Det er et ekstra spill på passlinjen, og lar spilleren dekke flere numre. Den Ikke Come Bet er motsatt av Come Bet, dette er plassert etter å komme ut roll og er avhengig av de samme reglene som en ikke passere innsats.

Odds-spillene kan plasseres på enten Pass Line-innsatsen, Do not Pass Line-innsatsen, Come Bet og Come Not-innsatsen. Poenget med Odds-budet er å sikkerhetskopiere innsatsen du allerede har gjort og tjene en høyere utbetaling på seieren. Utbetalingen avhenger av nummeret som blir satset på.

Hvis du satser på Place-spillene, satser du bare på et av de følgende tallene som rulles før 7: 4, 5, 6, 8, 9 og 10. Hvert nummer tilbyr sin egen craps-odds. Field Bet er en annen type sidespill som kan gjøres i online craps når som helst og betaler vinneren enda penger når noen av de følgende tallene kastes: 3, 4, 9, 10 eller 11. På tallene 2 og 12 Spilleren vinner doble penger. På tallene 5, 6, 7 eller 8 er tapet tapt.

Casino Craps (eller Bank Craps), et terningspill, er et av de mest spennende kasinospillene. Det er vanlig å høre roping og roping på en craps bordet. Den spilles på et spesialbygd bord og to terninger brukes. Terningene er laget etter svært strenge standarder og rutinemessig inspisert for eventuelle skader. Som en selvfølge, den terning Byttes ut med nye etter omtrent åtte timers bruk, og kasinoer har implementert regler i måten en spiller håndterer dem på.

For å begynne, shooter (en av spillerne) må satse minst bordets minimum på enten Pass Line eller Pass Pass Line (noen ganger kalt "vinn" eller "høyre" spill og "ikke vinn" eller "feil" spill). Skytespillet presenteres med flere terninger (normalt fem) av stickman, og må velge to å rulle med. De resterende terningene returneres til Stickman's Bowl og brukes ikke.

Skytespillet må kun håndtere terningene med en hånd når kasting og terningene må treffe veggene i motsatt ende av bordet. I tilfelle at en eller begge terningene kastes av bordet, må de være inspisert (vanligvis av stickman) før du setter dem tilbake i spill.

Craps-bordet har plass til opptil 20 spillere, som hver får en runde kaster eller "skyter" terningene. Hvis du ikke vil kaste terningen, kan du satse på kasteren. Flere typer spill kan gjøres på bordet. Kasino mannskapet består av en Stickman, Boxman og to forhandlere.

Spillet spilles i runder, med retten til å kaste terningen av hver spiller som beveger seg med klokken rundt crapsbordet på slutten av hver runde. En spiller kan velge å ikke rulle, men kan fortsette å satse.

Hver runde har to faser: Kom ut og Punkt. For å starte en runde, gjør skytespilleren en eller flere Come Out-ruller. En Come Out-roll på 2, 3 eller 12 (kalt Craps, skytespillet sies å "kaste ut") slutter runden med spillere som mister sine Pass Line innsatser. En Come Out-roll på 7 eller 11 (a Naturlig) resulterer i en seier for Pass Line-spill. Skytten fortsetter å lage Come Out-ruller til han ruller 4, 5, 6, 8, 9 eller 10, hvilket nummer blir den Punkt. Dealeren flytter deretter en knappen til punktnummeret som indikerer den andre fasen av runden. Hvis skytten ruller punktnummeret, er resultatet en gevinst for innsatser på Pass Line. Hvis skytteren ruller en syv (a Seven-out), går passordet og de runde ender.

Den første rollen av terningen i en spillrunde er Come Out rollen - et nytt spill i Craps begynner med Come Out-rollen. En Come Out-roll kan bare gjøres når den forrige skytteren ikke klarer å vinne en rulle, det vil si, ikke klarer å gjøre Point eller gjør en Seven-out (ruller en syv).

Et nytt spill begynner da med en ny skytter. Hvis den nåværende skytteren gjør sitt Point, blir terningen tilbake til ham, og han begynner deretter den nye Come Out-rullen. Dette er en fortsettelse av den skytespillens rolle, selv om det teknisk sett kommer Come Out-rulleet til å identifisere et nytt spill om å begynne.

Når skytteren ikke klarer å gjøre sitt punkt, blir terningene deretter tilbudt til neste spiller for en ny Come Out-rulle og spillet fortsetter på samme måte. Den nye skytespilleren vil være personen rett ved siden av venstre for den forrige skytteren - så spillet beveger seg med urviseren rundt crapsbordet.

Terningene rulles over craps bordoppsettet. Oppsettet er delt inn i tre områder - to sideområder skilt av et senter. Hvert sideområde er speilrefleksjonen til den andre og inneholder følgende: Pass og ikke pass linjespill, Kom og ikke kom spill, Odds spill, Plasser innsatser og Field-spill. Senterområdet deles av begge sider og inneholder Proposisjonsspill.

Pass-innsats vinner når utkjøringsrullen er 7 eller 11, mens bestått tap taper når utrullingen er 2, 3 eller 12. Ikke tap når tommelen kommer ut 7 eller 11, og ikke spill vinner når kom ut roll er 2 eller 3. Ikke spill slips når utrullingen er 12 (2 i noen kasinoer,Bar'rulle på oppsettet indikerer hvilken rulle som behandles som et slips).

En spiller som går med i et spill og ønsker å spille craps uten å være skytteren, bør nærme seg crapsbordet og først sjekke om forhandlerens On-knapp er på noen av poengstallene. Hvis poengnummeret er Av så er bordet i Come Out-runden. Hvis dealerens knapp er 'På', er bordet i Point runde der de fleste kasinoer vil tillate en Pass Line-innsats som skal plasseres. Alle single eller multi roll 'Proposition-spill' kan plasseres i en av de to rundene.

Mellom terningsruller er det en periode for forhandlerne å foreta utbetalinger og samle tapende spill, hvoretter spillere kan plassere nye spill. Stickman overvåker handlingen ved bordet og bestemmer når han skal gi skytespillet terningene, hvorpå det ikke er tillatt å satse mer.

Nedenfor er en liste over de forskjellige spillene du kan lage på craps.

Pass Line Bet - Du vinner hvis den første rollen er en naturlig (7, 11) og taper hvis det er craps (2, 3, 12). Hvis et punkt rulles (4, 5, 6, 8, 9, 10), må det gjentas før en 7 er kastet for å vinne. Hvis 7 er rullet før poenget du mister.

Den grunnleggende innsatsen i craps er Pass Line Bet, som er et spill for skytteren for å vinne poengnummeret. En Pass Line-innsats er vunnet umiddelbart hvis Come Out-rollen er en 7 eller 11. Hvis Come Out-rollen er 2, 3 eller 12, taper spillet (kjent som "crapping out"). Hvis rullen er en annen verdi, etablerer den et punkt; hvis det punktet rulles igjen før en syv, vinner innsatsen. Hvis med et poeng som er etablert, en syv rulles før punktet rulles om igjen, vinner innsatsen ('seven out'). En Pass Line-gevinst betaler like penger.

Odds på Pass Line Bet - Etter en punkt rulles du kan gjøre denne ekstra innsatsen ved å ta odds. Det er forskjellige utbetalinger for hvert punkt. Et poeng på 4 eller 10 vil betale deg 2: 1; 5 eller 9 betaler 3: 2; 6 eller 8 betaler 6: 5. Du vinner bare hvis poenget rulles igjen før en 7.

Come Bet - Den har de samme reglene som Pass Line Bet. Forskjellen består i at du bare kan gjøre denne innsatsen etter at punktet på passelinjen er bestemt. På en Come Out-roll er Come Bet plassert på passelinjen, da de er en identisk innsats. Når du legger din innsats den første terningrull vil sette kompunktet. Du vinner hvis det er naturlig (7, 11) og taper hvis det er craps (2, 3, 12). Andre ruller vil gjøre deg til en vinner hvis kommipunktet gjentas før en 7 rulles. Hvis en 7 rulles først mister du.

En Come Bet spilles i to runder og spilles ligner en Pass Line Bet. Hovedforskjellen er at en spiller som lager et Come Bet vil satse på det første poengnummeret som kommer fra skytterens neste kast, uavhengig av bordets runde. Hvis en 7 eller 11 rulles på første runde, vinner den. Hvis en 2, 3 eller 12 rulles, mister den. Hvis i stedet er rullen 4, 5, 6, 8, 9, 10, så kommer Come Bet bli flyttet av basalforhandleren til en boks som representerer nummeret som skytespillet kastet. Dette nummeret blir Come Bet-poenget og spilleren har lov til å legge til odds for spillet. Forhandleren legger oddsen på toppen av Come Bet, men litt utenfor sentrum for å skille mellom den originale innsatsen og oddsen. Den andre runden vinner hvis skytten ruller Come Bet før en syv. Hvis de syv kommer før nummeret (Come Bet), taper innsatsen. På en Come Out-rulle for passelinjen er Come Bet i spill, men tradisjonelt fungerer ikke oddsene med mindre spilleren angir noe annet for forhandleren.

På grunn av Come Bet, hvis skytespillet gjør sitt poeng, kan en spiller finne seg i situasjonen der de har en Come Bet (muligens med odds på den) og neste roll er en Come Out-roll. I denne situasjonen antas det at odds på innsatsinnsatsen ikke fungerer for Come Out-rullen. Det betyr at hvis skytespillet ruller en 7 på Come Out-rullen, mister alle spillere med aktive Come Bets som venter på et "come point" sin første innsats, men vil få sine odds-penger tilbake til dem. Hvis "Come Point" rulles, vinner oddsene ikke, men Come Bet gjør og oddsen blir returnert. Spilleren kan fortelle forhandleren at de vil ha oddsene deres, slik at hvis skytteren ruller et nummer som stemmer overens med "kompunktet", vil odds-innsatsen vinne sammen med Come-beten, og hvis en syv rulles, taper begge.

Odds på Come Bet - Nøyaktig det samme som Odds på Pass Line Bet bortsett fra at du tar sjanser på Come Bet, ikke Pass Line Bet.

Ikke pass Line Bet - Dette er den omvendte Pass Line-innsatsen. Hvis den første rullen av en terning er en naturlig (7, 11) du mister, og hvis det er en 2 eller en 3 du vinner. En terningrull på 12 betyr at du har et slips eller et trykk med kasinoet. Hvis rullen er et punkt (4, 5, 6, 8, 9, 10) må 7 komme ut før det punktet gjentas for å gjøre deg en vinner. Hvis poenget rulles igjen før 7 du mister.

Ikke kom med innsats - Den omvendte Come Bet. Etter at kommipunktet er oppnådd vinner du om det er 2 eller 3 og taper for 7 eller 11. 12 er et slips og andre terningruller vil få deg til å vinne bare hvis en 7 vises foran dem på de følgende kastene.

Plasser innsatser - Denne innsatsen virker bare etter at poenget har vært fast bestemt. Du kan satse på en terningkast på 4, 5, 6, 8, 9 og 10. Du vinner hvis nummeret du satte din innsats på er rullet før en 7. Ellers mister du. De Plasser innsatser utbetalinger er forskjellige avhengig av nummeret du satser på. 4 eller 10 vil betale : 5; 5 eller 9 betaler 7: 5, og 6 eller 8 betaler 7: 6. Du kan avbryte denne innsatsen når som helst du vil.

Field Bets - Disse spillene er kun for en terningkast. Hvis en 2, 3, 4, 9, 10, 11, 12 rulles, vinner du. En 5, 6, 7 og 8 gjør deg tapt. Fellesspill har følgende forskjellige utbetalinger: 2 betaler dobbelt (2: 1) mens 12 betaler 3: 1. Andre vinnende terningruller betaler seg selv (1: 1).

Big Six, Big Eight Bets - Plassert i en hvilken som helst terningkast, vinner disse innsatsene hvis en 6 eller 8 kommer ut før en 7 rulles. Big Six og Big Eight er like spill og blir betalt på 1: 1.

Propositions-spill - Disse spillene kan gjøres når som helst, og bortsett fra hardways, er de alle ett rollespill:

  • Eventuelle Craps: Vinner hvis en 2, 3 eller 12 kastes. Utbetaling 8: 1
  • Noen syv: Vinner hvis en 7 rulles. Utbetaling 5: 1
  • Elleve: Vinner hvis en 11 kastes. Utbetaling 16: 1
  • Ace Duece: Vinner hvis en 3 rulles. Utbetaling 16: 1
  • Ess eller Boxcars: Vinner hvis en 2 eller 12 kastes. Utbetaling 30: 1
  • Horn Bet: Det fungerer som spill på 2, 3, 11 og 12 på en gang. Vinner hvis et av disse tallene rulles. Utbetaling bestemmes i henhold til nummeret rullet. De andre tre spillene går tapt.
  • Hard: Innsatsen på et hardwaynummer vinner hvis det kastes hardt (summen av par: 1-1, 3-3, 4-4.) Før det rulles lett og en 7 kastes. Utbetalinger: Hard 4 og 10, 8: 1; Hard 6 og 8, 10: 1

Great gambling informasjon nettsted

Bruke "Hovedmeny"på høyre margin for å utforske dette nettstedet. Dette er et omfattende spill for gambling informasjon med råd om å vinne, hvordan å gamble, spillstrategi, oppføring av de beste online kasinoene og verdensbaserte kasinoer katalog.

Emner som dekkes inkluderer spilloppsummering, regler, hvordan man spiller, hvordan man vinner, spillstrategi, spillsystemer, gambling tips, på: Blackjack, Roulette, Poker Classic og varianter som Texas Hold'em poker, Craps / Dice, Slots og Videopoker. , Baccarat, Keno, Lotteri, Powerball, Bingo, Sportsspill, Hesteveddeløp og Greyhound racing.

Dette er gambling nettsiden med mye informasjon og ressurser, samt nyttige råd og hyppige oppdateringer takket være din nyttige tilbakemelding.

Craps Regler - Slik spiller du Craps

Hvis du er ny på craps, kan spillet virke litt komplisert og ganske hektisk - det skjer mye med en gang på samme måte som craps-spill kan gjøres når som helst i løpet av en runde. Selv om du kan spille craps og kun vite et par spill, kan du ha mer moro og endre ting litt når du vet alle mulighetene for betting tilgjengelig for deg og hvordan og når du skal plassere dem. Ved å gå gjennom craps-regler og spillspillet ved innsats, vet du snart hvordan du spiller craps som et proff og er klar til å spille denne spennende online kasino klassikken.

Craps Regler - Grunnleggende om hvordan du spiller Craps

I online craps spilles på både desktop og mobile kasinoer, og i live-spill for den saks skyld legger spillerne innsatser på utfallet av rollen av terningen. To sekssidige terninger brukes i spillet. Spilleren som kaster terningen, kalles "skytteren", og hvis du spiller i et live-kasino, kan hver spiller ved bordet ha mulighet til å rulle. Terningene går forbi mot klokken etter hver ny runde.

1) Skytteren velger to terninger å rulle.

2) Skytespillet må gjøre en Pass Line-innsats - enten på Pass eller Ikke pass-linjen (vi vil snart gå gjennom det som betyr). Andre spillere ved bordet gjør også innsatser.

3) Skytespillet begynner runden ved å rulle terningen av motsatt veggen av bordet. Skytterens første rulle er kjent som kom-rollen.

Som vi sa, må skytespillet enten gjøre en Pass-innsats eller en Ikke-pass-innsats før den første rollen - utrullingsrullen. Hvis utrullingsrullen er en 7 eller 11, vinner Pass-innsatsen og tapene som ikke passer best. Dette scenariet avsluttes rundt. Hvis utrullingsrullen er en 2, 3 eller 12, også kjent som "craps", går passelinjen og ikke passerer linjen, enten vinner (i noen kasinoer 12 resulterer i et slips og innsatsen blir returnert til spiller.) Dette avslutter også runden.

Hvis utvelgingsrullen er en 4, 5, 6, 8, 9 eller 10, blir det bestemte nummeret spillerenes poeng. Forhandlerne ved bordet legger deretter en puck på toppen av det spesifikke nummeret på bordet. Skytespilleren fortsetter å rulle terningene til han eller hun ruller poengnummeret 7. Hvis poengnummeret rulles, vil Pass-linjespillere vinne og ikke passere spillerne tape. Hvis en 7 rulles, vil Pass Line-spill tape og ikke passere spill vinner.

Slik spiller du Craps - populære spill

Selv om det er mange spill å velge mellom, når du først har kunnskap om hvordan du spiller craps populære spill, kan du begynne å spille praktisk talt umiddelbart til du får tak i spillet.

Pass Line: Pass line-spill er de enkleste craps-spillene å lage. Når du satser på passelinjen, satser du på at enten en 7 eller en 11 kommer til å bli resultatet av utrullingsrullen. Hvis en skytter ruller en 7 eller 11 på utkastrullen, dobler du pengene dine.

Hvis skytteren ruller en 4, 5, 6, 8, 9 eller 10 i stedet, så blir et punkt etablert. Når du satser på Pass-linjen, vil du ha det poengnummeret som skal rulles igjen, (før skytten ruller en 7). Hvis skytten treffer nummeret før du ruller en 7, blir din Pass line-innsats doblet.

Ikke pass linje: Ikke pass-spill er motsatt av Pass line-spill. Når du gjør en Ikke pass-innsats, satser du i utgangspunktet mot skytespilleren. Du vil at skytespillet skal rive ut (kast en 2, 3 eller 12) på utkastrullen. Hvis et poeng er etablert på kom-ut-rollen, er målet ditt som en Ikke-Pass-spilleren å få skytespillet til å rulle en 7 før du trykker på sitt etablerte nummer.

Come-spill: Et Come Bet er som en Pass Line-innsats, men det kan gjøres når som helst etter at poenget er gjort. Hvis en skytter ruller en 7 eller 11 etter at Come Come er laget, vinner Come Bet. Hvis skytteren ruller en 2, 3 eller 12 etter at Come Come har blitt gjort, kommer Come-spillet.

Hvis skytteren ruller et annet nummer, blir nummeret ditt eget poengnummer, og hvis nummeret rulles før skytespillet ruller en 7, vinner Come-spillet. Hvis 7 rulles før nummeret, tapes Come-spillet. Denne innsatsen betaler like penger.

Ikke kom med spill: Dette er motsatt av Come-spillet. Det er også laget når som helst etter at poenget er gjort. Ikke kom-spill vinner dersom en skytter ruller en 2 eller 3 etter at et punkt er opprettet (en 12 resulterer i et slips). Hvis et annet nummer blir rullet som blir poengnummeret ditt, må en syv rulles før nummeret gjentas igjen for at det ikke kommer til å vinne.

Odds-spill: Dette er en sideinnsats som bare kan plasseres når du allerede har gjort et Pass, Ikke Pass, Come, eller Ikke Come Bet. Du ser ikke dette merket på bordet, men du gjør det ved å plassere sjetonger direkte bak ditt opprinnelige spill. Du tar odds når du allerede har gjort et Pass eller Come Bet, og du legger odds når du har gjort en Ikke pass eller ikke bli innsats.

Avhengig av hva din opprinnelige innsats er, tar du / legger odds på om punktnummeret eller 7 vil bli rullet først. For eksempel hvis du har lagt inn en Pass-innsats og du tar odds vinner du innsatsen dersom poengnummeret rulles før 7. Hvis din originale innsats vinner, vinner odds-innsatsen din også. Odds-spillet kan gjøres når som helst, fjernet når som helst, og du kan øke eller redusere mengden av innsatsen også når som helst under spillet.

Det er også en grense for innsatser å beløpe seg til 2-3 ganger den opprinnelige innsatsen. Hvis du har gjort en $ 20-innsats på det du ikke kommer til å satse på, kan du legge odds på opptil $ 40 for 2 ganger den opprinnelige innsatsen, eller $ 60 for 3 ganger den opprinnelige innsatsen, avhengig av kasinoet.

Odds betaler 2 til 1 for poeng 4 og 10, 3 til 2 for poeng 2 og 9 og 6 til 5 for poeng 6 og 8.

Slik spiller du Craps - Single-Roll-spill

Når du har forlatt å spille craps single-roll-spill, kan de gjøres når du vil i løpet av en runde, og plasseres i området craps-oppsettet der du ser bilder av terningkombinasjoner, som vist på bildet nedenfor. Du bør alltid huske på at disse spillene gir en ganske heftig huskanten, og de anbefales ikke av noen craps-eksperter. Ved å lære å spille craps single-roll-spill kan du bruke dem sparsomt gjennom et spill for litt ekstra spenning.

Disse spillene er en gruppe single roll-spill funnet sammen på bordet. Propositions-spill har en tendens til å ha en veldig høy huskant, så du bør bare virkelig spille dem en gang i mellom når du vil ha noe tiltak mens du venter på dine stående spill.

Tre (Ace Deuce): Vinner hvis skytteren ruller en 3 og betaler 15 til 1.

Enhver 7 (Big Red): Vinner hvis skytten ruller en 7 og betaler 4 til 1.

Eventuelle Craps (treveis): Vinner hvis skytteren ruller en 2, 3 eller 12 og betaler 7 til 1 for hvert nummer.

To Craps eller esser (Snake Eyes): Vinner hvis skytteren ruller en 2 og betaler 30 til 1.

Tolv Craps (Boxcars eller Midnight): Vinner hvis skytteren ruller en 12 og betaler 30 til 1.

Elleve (Yo): Vinner hvis skytter ruller en 11 og betaler 15 til 1. Dette kalles en yo i stedet for elleve for å unngå forvirring som elleve høres ut som sju.

Craps og elleve (C&E): Denne innsatsen er av og til merket på siden av propositionsboksene på bordet som C&E. Det er 16 sirkler merket med en C eller E for å passe alle de 16 spillerne på crapsbordet. Denne innsatsen legger de elleve til enhver Craps-innsats, slik at du vinner hvis en elv blir rullet, eller hvis et av de noen craps-tallene blir rullet. Utbetalingen er 7: 1 hvis noen craps nummer 12,3, eller 2 rulles, og 15: 1 dersom eleven rulles. Huskanten totalt er 11,11%. Som 50% av innsatsen din er på hver Any Craps og Eleven, vil du miste halvparten av ditt opprinnelige spill som man alltid vil miste.

Horn (2,3,11 eller 12): Hornet satser på enten 2,3,11 eller 12 blir rullet på neste terningkastet. Denne innsatsen er funnet midt på bordet med propositions-spillene. Innsatser er delt mellom hvert nummer. For eksempel hvis du satser på $ 8, vil $ 2 gå på hvert nummer. Hvis en av tallene rulles, betaler 2 og 12 30 til 1, og deretter 3 og 11 betaler 15 til 1. Deretter forskjellen mellom Horn-spillet og C-banen&En innsats er at alle tall har sine egne særskilte utbetalinger, mens noen craps-tall har en kombinert utbetaling på 7: 1.

Horn High Bets: Du kan doble innsatsen din på et av Horn-bettallene ved å gjøre et av Horn-tallene et Horn High-nummer. Når du legger innsatser i $ 5-multipler, gjør det denne innsatsen enklere å gjøre, slik at du kan utpeke en enhet for hvert nummer og en ekstra enhet på en av dem. Hvis du for eksempel plasserer en Horn High på 11, vil $ 2 plasseres på 11 og $ 1 på hver 2,3 og 12. Hvis 11 blir rullet får du betalt to ganger utbetalingen minus tre dollar av dine tapende spill. Du må angi hvilket nummer du vil ha som høyt tall når du plasserer hornspillet. Hvis et av de andre tallene rulles og ikke ditt høye nummer vil du få betalt enkelt utbetaling minus $ 4.

World eller Whirl Bet: Du finner ikke denne innsatsen på craps-bordet, men mange spillere liker å sette denne innsatsen. Dette er en kombinasjon av Horn og Any Seven-spillet som gjør det til fem individuelle spill, og det er laget i multipler på $ 5 som Horn High-spillet for å gjøre det lettere. Hvis skytten ruller en 7 for eksempel, så vinner den innsatsen og de andre fire taper. Utbetalingen for 7 er 4: 1 og de andre er de samme som Horn-innsatsen.

T artikkelen gjelder bare når du spiller på et live craps-bord. Når du spiller online, klikker du bare på "Roll the Dice" -knappen, og datamaskinen simulerer en rulle som regel med kule lydeffekter. Så, hvis du er motvillig til å rulle terningene på et levende bord, så har du enda en god grunn til å spille craps online. Som nevnt i våre andre artikler, er fordelene ved å spille craps på nettet rikelig, men hvis du skal spille på et levende bord, bør du vite hvordan du skal håndtere terningene.

Vi tror du vil nyte denne artikkelen, så her er noen flere relatert til Craps Dice:

Ok, la oss komme til det.

Etter hvert kast samler stavmannen terningen og plasserer dem i midten av bordet mens de venter på at forhandlerne skal hente seg. Hvis det er overfylt med mange spill på bordet, venter stavmannen til forhandlerne betaler alle vinnende spill. Når forhandlerne er klare, skyver klokken på terningene. Uansett hva som skjer ved bordet (for eksempel en samtale mellom en spiller og forhandleren, forhandleren re-stacking chips eller noe annet som skjer der mannskapet ikke ser ut til å være oppmerksomt), når stickman skyver terning til deg, det er en tydelig indikasjon for at du skal hente dem og kaste dem. Ikke nøl med. Ikke spør, "Er alle klar?" Det spiller ingen rolle om de er klare eller ikke, det er ikke ditt problem å bekymre seg for. Ved å skyve terningene til deg med sin pisk, forteller stavmannen i utgangspunktet: "Skynd deg og kast terningene." Stickman jobber med å holde spillet i gang med minimal forsinkelse. Tross alt, jo flere ruller kasinoet kan få per time, desto mer profitt gjør de fra nybegynnere og boneheads som ikke vet hva de gjør. (Husk at kasinoer gjør mesteparten av fortjenesten fra spillere som ikke kjenner spillet, ikke fra sterke spillere som deg og jeg)

Hvis du er en ny skytespiller for et nytt spill, vil stickman tømme sin terningskål på bordet og skyve alle terningene til deg, vanligvis tre eller fire par (se vår artikkel om komponentene til et crapsbord for å forstå "Terningskål"). Når du velger to terninger å kaste, bare nå ned og ta to. Ikke analyser hver dør eller omarrangere dem eller ta for alltid å plukke to. Bare ta noen to slik at spillet kan starte. Det er irriterende når en ny skytter plukker opp alle seks terningene, slipper dem alle på bordet, skobler dem opp igjen, og senker dem alle igjen og igjen og prøver å finne et par som han mener er heldig. Ikke gjør dette. Det er uansett og bare dumt fordi det ikke er noen heldige terninger. Andre spillere er ivrige etter at spillet skal begynne, og ingen vil vente på noen klovn å kaste bort tid på å prøve å finne ut hvilke to terninger som skal lande seg. Bare velg to og start spillet.

Ved bruk av terningene, bruk alltid en hånd og aldri la terningene gå ut av bordet. "Forlat bordet" betyr å bringe dem utenfor det imaginære flyet som strekker seg rett opp rundt kanten av bordet. Med andre ord, når du holder terningen, må du alltid holde hånden inne i bordet. Hvis du vil ta en ølfløy eller klem din kone, må du gjøre det før du plukker opp terningene. Når du plukker dem opp, vil mannskapet se deg som en hauk til du kaster dem. Dette er en standardregel blant alle kasinoer for sikkerhetsformål. Det er vanskelig å introdusere kule terninger inn i spillet ved å bruke bare en hånd når den er i ren utsikt over bordet. Hvis du aldri har spilt på et levende bord, og hvis dette er første gang du noen gang har håndtert terning, kan du være nervøs eller så spent at du glemmer disse grunnleggende reglene. Mannskapet vil raskt minne deg om med høflig, men fast, å be om at du bare bruker en hånd og holder den i vanlig visning inne i bordet.

For å få besetningen til å se etter skrå terninger litt lettere, liker jeg å blinke en tom hånd like før du tar opp terningene. Når jeg kommer ned for terningene, snur jeg raskt opp håndflaten min, blitsen åpner fingrene mine slik at de (og kameraet) kan se at hånden min er tom, og så ta tak i terningene. Det er en øyeblikkelig flytende bevegelse akkurat lenge nok for mannskapet å se min tomme hånd, men rask nok at de fleste spillere ikke engang merker det og ikke skjønner hva jeg gjør.

Smid kaste terningen, begge samtidig, til den andre siden av bordet, slik at de treffer crapsbordet først og deretter spretter mot bakveggen, noe som sikrer at du ikke har kontroll over resultatet. Hvis terningene kommer nær bakvegget, men ikke slår det, vil stickman trolig kalle det bra, men vil høflig be deg om å slå bakveggen på alle fremtidige kast. Følg disse enkle reglene, og du vil bare gjøre det bra:

  • Håndter terningene med kun en hånd.
  • Ikke ta terningene utenfor bordet (hold dem inne i bordet).
  • Glatt tennene. Ikke skyv, slipp eller kast dem hardt.
  • Ikke kast terningene høyere enn forhandlerens høyde.
  • Kast terningene slik at de lander på bordet, følte og hoppe mot bakveggen.

Noen ganger, selv med en fin, glatt rulle, hopper en dør av bordet. Det er greit, det skjer. Stickman kaller, "Ikke kast", tømmer tærskålen, og skyver alle terningene til skytteren for å velge et annet par. En "no roll" betyr at rullen ikke teller og ingen vinner eller taper noen innsatser. Når en dør forlater bordet, har skytten muligheten til å be om "Same die", noe som betyr at han vil fortsette å bruke den som fløy av bordet. Dette er ren overtro, spesielt når skytteren har en varm rulle. Å bytte en dør eller begge terningene midt i en varm rulle regnes som uflaks. Hvis bordet er kaldt eller hakket, så skiller det seg vanligvis ikke om å bruke den samme døden fordi det ikke er heldig (hvis det var heldig, ville bordet ikke være kaldt eller hakket), så skyteren bare tar en Ny en fra gruppen som Stickman tilbyr.

Når en dør forlater bordet, finner en spiller eller et medlem av pitpersonalet (ikke bordpersonalet) det, plukker det opp og slipper det på bordet. Forhandlerne får aldri forlate bordet for å søke etter en dør; de må alltid holde øynene på bordet. Etter å ha funnet døden, har en spiller ikke lov til å sende den direkte til en forhandler. Forhandlere og spillere har ikke lov til å bytte ut noe hånd-til-hånd, enten det er penger, chips, terninger, mat eller noe. I stedet faller spilleren døren på bordet, og forhandleren plukker den opp og overlater den til bokmannen. Boxman inspiserer da for å sikre at den har de riktige markeringene og noen ganger spinner den mellom tommel og pekefinger for å kontrollere at den ikke er vektet på den ene siden. Hvis det passerer inspeksjon, som det vanligvis gjør, gir bokseren det til stavmannen å sette i tærskålen, eller han slipper den på bordet og stavmannen skyver den til skytespillet for å bruke på neste rulle.

En annen "no roll" situasjon oppstår når en dør kommer til å hvile på boxmanens chip stack. Når dette skjer, samles stickman ganske enkelt sammen de to terningene og skyver dem tilbake til skytespillet for et annet kast.

Noen ganger lander en dør på skinnen (det vil si spillerens brikkehylle rundt bordets øverste kant). Når dette skjer, sier stickman vanligvis noe morsomt som, "Ikke kast, for høyt til å ringe." En god stickman bruker mange rimer og skikkelser som legger til moroa å spille på et levende bord. Noen ganger har et godt online kasino en morsom stickman banter innebygd i programvaren for å gi spillet den ekstra følelsen av å spille på et levende bord.

Andre situasjoner forekommer ofte som man kanskje tror er "no rolls", men i stedet er gyldige ruller. Disse situasjonene er når en dør kommer til å hvile seg mot veggen, lener seg på en spillers brikke på bordet, eller lener seg mot boxmanens brikkebunke. En "slankere" er et gyldig kaste og resultatet for det dør er fast bestemt på å være nummeret som står mest opp. Noen ganger er beslutningen om hvilket nummer som står mest oppe, subjektivt og spillerne kan eller ikke er enige med mannskapets samtale, spesielt når det er en tapende 7-ut. Du kan argumentere alt du vil, men bokseren vil ikke endre sin beslutning. Beslutningen er gjort og spillet fortsetter. En av fordelene med å spille på ditt favoritt online kasino er at du ikke trenger å bekymre deg for leaners som blir kalt mot deg.

De grunnleggende "Don'ts" for å kaste terninger er oppsummert som følger. Ofte kan et "dårlig" kaste anses å være gyldig, men det er fortsatt et dårlig kast og bør unngås på grunn av negative konsekvenser som beskrevet nedenfor.

Kast ikke terningene så hardt at de treffer bakveggen før du treffer bordfiltet. I stedet kaster de dem jevnt, slik at de først treffer bordet, og deretter spretter av bakveggen og holder seg inne i bordet.

Kast dem ikke så hardt at de spretter gjentatte ganger av bordet, kast etter kaste. Dette holder opp spillet og frustrerer alle. Noen ganger kan en flygende dø slå en annen spiller og kan skade. SEG at du er lei meg hvis ditt harde kaste får en dør til å hoppe av bordet og treffe noen, spesielt hvis det rammer dem i hodet.

IKKE kaste dem så svakt at de knapt treffer bakveggen. Unngå svake, patetiske kaster. Hvis et svakt kaste resulterer i en 7-ut, vil alle ved bordet klandre deg for uflaksen som sissy kaste forårsaket.

Ikke prøv å være fancy med ditt kaste. Ingen bryr seg om overtro eller talent for å vri armen eller håndleddet i rare posisjoner når du starter terningene på vei. Dessuten ser du latterlig ut. Bare plukk opp terningene og kaste dem.

IKKE kast bort alles tid til å arrangere terningene i en bestemt retning før du plukker dem opp. Det er greit hvis du vil bruke flaks eller overtro når du spiller, så lenge det ikke påvirker andre spillere. Ved å ta for alltid å stille opp terningene dine i din heldige orientering og bruke en slags mojo til dem, forsinker du spillet, noe som frustrerer de andre spillerne. Så ikke gjør det.

Ikke prøv å dukke opp som om du er dyktig på å kontrollere ditt kast (det vil si som om du på en eller annen måte kan kontrollere utfallet). Denne rip-off kalles "terningkontroll" eller "terninginnstilling" (vi bruker en hel artikkel som avslører absurditeten til begrepet terningkontroll). Hvis et kaste anses gyldig (det vil si terningen spretter av bakveggen), er det ingen måte hvem som helst kan styre terningene for å konsekvent produsere et ønsket utfall. Jeg bryr meg ikke om hva du leser i en hvilken som helst bok eller hvor som helst på nettet om noen svindelens krav om å ha praktisert 40 år for å lære å kaste terning og påvirke resultatet. Det er ren tull. Skytingen kan være i stand til å kontrollere terningene for øyeblikket de flyr gjennom luften, men så snart terningene treffer bordet, føltes og hoppet av bakveggen, er resultatet helt tilfeldig. For å sikre et tilfeldig utfall, er terningene pålagt å treffe bakveggen, som har alle de gummipunktene (dvs. kalt "pyramider") som fører til at terningen spretter helt tilfeldig. For å unngå å se dumt, prøv ikke å styre terningene med ditt rare grep eller kaste stil. Bare ta tak i og kaste dem til den andre enden av bordet.

Må ikke sikte på store stabler med sjetonger i den andre enden av bordet. Når den andre enden har høye ruller som har mange sjetonger stablet på bordet, ikke prøv å slå over stablene. Chips flyr overalt og gjør et rot og opprører mannskapet fordi de må huske hvor alle disse sjetongene går. Hvis du ser brikkestabler i den andre enden av bordet, gjør forhandlerne en tjeneste og prøv å sikte vekk fra dem. Hvis du ved et uhell slår på sjetongene og sprer dem til vindene, vær ikke bekymret, de vil ikke si noe de første par ganger. Men hvis kaster rutinemessig banker sjetonger overalt, vil de høflig be deg om å stoppe.

IKKE slå speilet på innsiden av bordet. Terningene er harde og hjørnene er spisse, ikke avrundede. Ikke bry deg kasinoets speil.

IKKE slå terningen mot bordplaten for hell før du kaster. Det er greit å trykke dem forsiktig en eller to ganger på bordplaten, men slå dem ikke hardt.

IKKE ta for lang tid å blåse på terningen for hell. En rask puff er greit så lenge det ikke forsinker kaste. Husk at overtroene dine er bra så lenge de ikke påvirker andre spillere. Unødvendig forsinkelse av spillet påvirker andre spillere (det vil si at de gjør dem sint). Dessuten vil ingen spytte som kommer ut av munnen din med et godt hardt slag for å komme på terningene. Så spør din kone å gi bare en mild puff, men gjør det raskt, slik at du ikke holder opp spillet.

Det vil ikke vare lenge for deg å bli vitne til et bredt spekter av terningkastende teknikker. Noen er morsomme, noen er vanlige, og noen er så svært forverrende. For eksempel, la oss se på noen av grep folk faktisk bruker på et levende bord.

De fleste vanlige folk tar bare opp terningen og kaster dem raskt uten å tenke på teknikk. Som vi vet i livet, er det alltid de som må være forskjellige (noe som noen ganger er bra, men ikke når man håndterer craps terninger). Disse menneskene tror at de har et greit grep, legger flaks til terningene, eller at de bidrar til deres evne til å kontrollere terningene. Å ta et merkelig grep er bare det første skrittet i deres galte terningkastende rutine.

Tro det eller ei, disse sprø grepene har til og med navn. Jeg finner det så bisarrt at folk faktisk tror at disse forskjellige grepene kan påvirke terningen for å øke sjansene for å lande en bestemt måte. Her er bare noen få ting ... 2-fingerpinnehåndtaket, 3-fingeret frontgrep, isthåndgrepet, det flygende V-grepet, låsegrepet, det stablede grepet, det 3-fingers fremre diagonale grepet, 2 -finger foran diagonalt grep, og 5-finger grep. Jeg lager ikke disse tingene! Dette er alle virkelige grep som svindlere har truffet for å få deg til å tro at du kan påvirke utfallet av en terningrull.

Ikke bare sliter de med å ta et av disse bizarre grepene, de må først rette opp og orientere terningene før de tar taket. For eksempel vil du se en klovne slå en dør slik at nummer 6 har pips som peker i en retning og så slår den andre dør slik at 6 har pips som peker i en retning vinkelrett på den første dysen ("pips" er prikker på en dør). De andre spillerne står stille og stirrer på skytespilleren. Skytespilleren er uvitende om frustrasjonen og utålmodigheten som bygger opp i alle andre. Til slutt får skytteren terningene nøyaktig arrangert slik at alt i kosmos er justert med mojoen han skal gi på terningene. Men vent, han er fortsatt ikke klar! Han plukker dem ikke bare; han må nøye ta sitt presise grep. Først gnider han forsiktig tommelen og fingertuppene sammen får en følelse for det perfekte trykket. Deretter forstyrrer han fingrene i riktig grepstilling og senker sakte hånden til terningene. Allikevel så forsiktig plukker han opp terningene og lukker da øynene i dyp tanke mens den mystiske mojo overføres fra sin forbindelse med kosmos gjennom hans kropp og til terningen. Til slutt sender han terningen på vei til den andre enden av bordet. Sikkert nok, etter alt det tullet, ruller han en tapende 7-ut. Igjen, jeg lager ikke dette. Det skjer. Ikke vær en av disse tullene. Bare hent opp terningene og kaste dem uten å unødig forsinke spillet. (Dette er en annen god ting å spille på et online kasino, du trenger ikke å sette opp med slike klovner som tar evig tid for å rulle terningene.)

Etter at et spill avsluttes med en 7 ute, overlater stickman terningen med klokken til neste spiller. Hvis spillet avsluttes med en naturlig eller ved å rulle poengnummeret, fortsetter samme skytter å rulle til neste kamp. Hvis skytteren er varm og treffer punkt etter punkt, kan hun holde terningen i 30 minutter eller mer. Av alle årene har jeg spilt craps, den lengste jeg noensinne har sett en skytter, hold terningene, er omtrent en time.

Hvis du ikke vil skyte, trenger du ikke. Du kan velge å sende terningene til neste spiller med klokken. Hvis du er for nervøs eller på annen måte ikke klar til å skyte, gjør du bare en vinkende bevegelse med hånden mot neste spiller og fortell stickman, "Pass". Stickman skyver deretter terningen til neste spiller.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Пока оценок нет)
Loading...
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

− 1 = 7

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

map