hvordan å spille skit

hvordan å spille skit

Craps spilles med to terninger, så de mulige tallene som rulles er 2 til 12. Craps-tabelloppsettet ser forvirrende ut fordi det er mange forskjellige spill som kan gjøres og fordi layouten i begge ender av bordet er eksakte speil av hverandre. (Det blir bare duplisert på denne måten for å tillate flere spillere ved ett bord.) Men bare ett spill spilles i grunnleggende craps-spill, og det er plassert på bare ett område av oppsettet. Resten av oppsettet kan ignoreres. Craps-spill kan se forvirrende og fortløpende fordi spillere kan plassere flere spill på forskjellige områder av oppsettet samtidig. Men craps-spill kan faktisk være tregere enn blackjack på grunn av at terningene ofte må rulles flere ganger før utfallet er bestemt.

Når du legger en grunnleggende craps-innsats (forklart nedenfor) gjør du bare en innsats at personen som ruller terningene, vil rulle nummeret han trenger for å vinne. Du er egentlig bare sammen for turen. Du er på ingen måte i konkurranse med den personen som ruller terningene. Faktisk satser du på hvor heldige de er med terningene. "Huset" (kasinoet), derimot, håper personen som ruller terningen, ikke er så heldig. Det er derfor du ofte hører mye hooting og hollering og finne en følelse av kameratskap rundt et craps bord. Når personen som ruller terningene gjør det bra, gjør alle spillerne bra.

Du har sikkert lagt merke til at når du er på et kasino, er mest mengde publikum av crapsbordet og ikke minst, vakre kvinner også. Hvis du vil bli god på craps, må du først gå gjennom veiledningen som er oppført på nettstedet vårt, og prøv dem på et online kasino som aksepterer amerikanske spillere. Når du føler deg trygg på det, så hodet ned til et kasino og wow publikum.

Den grunnleggende innsatsen i craps er Pass Line-spillet:

  • Innsatsen (chips) er plassert på området av oppsettet som er merket "Pass Line" (se diagrammet nedenfor).
  • Pass Line-spillet er en serieinnsats, noe som betyr at personen skyter terningene (aka "skytespilleren") må kanskje kaste terningen flere ganger før du vinner eller taper.
  • Den første rollen i en serie kalles kom-out rollen og den er forskjellig fra resten av rullene i serien.

På Come-Out Rollen:

  • 7 eller 11 er automatiske Pass Line-vinnere og serien slutter. (Dette er i hovedsak en one-roll-serie.)

Når serien fortsetter.

Hvis skytteren etablerer et poeng, fortsetter serien og skytteren fortsetter å rulle terningene. Formålet med spillet blir nå for skytteren å rulle poengnummeret igjen før de ruller en 7.

  • Hvis et annet nummer enn punktet eller en 7 rulles, skjer ingenting og skytteren ruller igjen.

Legg merke til at rulling en 7 etter et punkt er etablert er en taper,

som er motsatt av de 7 som er en vinner på en kom-out roll.

Husk dette nøkkelpunktet, og du er en craps-spiller!

Med andre ord, hvis en skytter etablerer et poeng, ruller de terningene kontinuerlig (serien av flere ruller) til de enten ruller sitt poeng eller syv ut. Hvis et annet tall enn et punkt 7 rulles, skjer ingenting (så langt som Pass Line-spillerne er opptatt) og skytteren ruller igjen.

Det er alt der er til grunnleggende craps-spill!

Her er en eksempelserie:

Skytespillet kaster terningene på en utrullingsrull, som starter en ny serie, og en 5 rulles. (Husk at rullende 7 eller 11 ville ha vunnet og 2, 3 eller 12 ville ha vært tapere.)

Skytespilleren har etablert et poeng på 5.

Skytespillet kaster terningen igjen og ruller en 8.

Ingenting skjer for Pass Line-spillerne.

Skytespillet kaster terningene igjen og ruller en 3. (Merk at rulling av en 2, 3, 11 eller 12 etter at et punkt er opprettet betyr ingenting å passere Line-spillerne.)

Ingenting skjer for Pass Line-spillerne.

Skytespillet kaster terningen igjen og ruller en 5.

Dette er skyttens poeng så Pass Line-spillerne vinner og serien slutter.

Hver forhandler har en hockey-puck-utseende disk (kalt a "buck9quot;) som er hvit på den ene siden og svart på den andre. Når en skytter etablerer et poeng, plasseres bukken på poengnummeret (på oppsettet) den hvite siden opp. Når det ikke er etablert noe poeng (det vil si under en utrullingsrulle), blir bukken svingt opp og satt til siden av oppsettet.

Du kan bare plassere en Pass Line-innsats ved starten av en serie (på en utrullingsrulle når det ikke er opprettet et poeng - det vil si når bukken er svart side opp og ut til siden). Noen kasinoer kan imidlertid fravike denne tradisjonelle regelen og la deg sette ned en Pass Line-innsats når som helst. Spør en forhandler.

Samme skytter ruller terningene kontinuerlig til de "syv ute". Uansett hvor mange ganger de ruller a "kom ut 7 eller 11", craps (come-out 2, 3 eller 12), eller et poeng, gir skytter opp terningene først etter at de har "syv ute" (dvs. rull en 7 når du prøver å rulle et punkt) eller frivillig velge bort. Med andre ord kan samme skytter ha flere "kom ut " ruller og lag flere poeng før de sju ut. (En skytter med mange utruller ruller kalles a "varm skytespill" fordi de har gjort flere poeng - det vil si at de ikke kastet en 7 mens de hadde poeng etablert.)

Hvis du trenger sjetonger, legg pengene dine ned på layoutet foran en forhandler. Prøv aldri å gi penger til en forhandler direkte. Kontroller også at skytten ikke er i ferd med å rulle terningene før du legger pengene dine ned (slik at du ikke forstyrrer terningene). De fleste craps-bord har et minimumsinnsats på $ 5, så når du legger pengene ned, spør forhandleren om "nickels9quot; ($ 5 chips). (Noen av de mindre stedene kan ha minimumsinnsatsnivåer på $ 1, $ 2 eller $ 3.) Hvis bukken blir vendt opp og er på et nummer (se diagram over), vent på at serien slutter og plasser deretter satse på (chips) på Pass Line-området i layouten rett foran deg. (Dette er hvordan forhandlerne vet hvilken innsats tilhører hvilken spiller.) Når en Pass Line-innsats er nede, kan den ikke fjernes.

Spillerne blir svinger som skytteren, går fra en spiller til den neste i en retning med urviseren rundt bordet. Du kan passere på å være en skytter hvis du ønsker det, men hvem vet, du kan få den varme hånden! Når det er din tur til å være skytteren, "pinne mann" skyver fire til seks terninger foran deg. Du velger to av terningene og han henter de resterende. Bruk kun en hånd når du skal håndtere terningene. (Hvis du bruker to hender, frykter du at du kan bytte terninger og tvinge deg til å velge mellom nye terninger.) Kast terningene mot den motsatte enden av bordet. Terningene må treffe endevegget og sprette tilbake for å være et gyldig rulle. Du må også ha en Pass Line-innsats for å skyte.

Craps tilbyr spillere noen av de beste oddsene i huset. Pass Line-innsatsen har bare en huskanten på 1.414%. Hvis du legger ned "dobbel odds" (som du kan lære om på Intermediate-siden) med Pass Line-innsatsen, faller huskanten til .606%. Sammenlign det til huskanten på 5,3% for roulette og ca 1,5% for blackjack (når du bruker grunnleggende strategi i et multi-deck-spill).

Alt dette kan virke som å fordøye alt på en gang, men når du går gjennom et par serier, finner du det veldig enkelt. Et par ting som kan hjelpe er de gratis leksjonene som tilbys av noen av kasinoene på deres faktiske craps-bord (spør en kasinoansatt hvis og når de tilbyr gratis craps-leksjoner) og Hoyle Casino-programvaren nevnt på spillsiden. Men vær sikker på at du leser gjennom våre Intermediate Craps Play og Advanced Craps Play-sider først, slik at du kan få mest mulig ut av kasinoets leksjoner og treningsprogramvare. Alle tre sidene er også oppsummert på en Craps Play Summary-side som du kan skrive ut og ta med deg for enkel referanse eller som en oppdatering.

Se Tips-siden for informasjon om hvordan du tipser mannskapet på et craps-bord.

Når du besøker et landbasert kasino, vil du ofte høre høyt jubel og spenning fra craps-bordene. Craps oversetter overraskende bra på nettet, med tanke på at du mister det sosiale aspektet av spillet. Det er en fin måte å spille på grunn av det faktum at du kan rulle flere svinger og spille flere spill. Besøk online-casinos-canada.ca/craps for en toppliste av craps kasinoer i Canada.

Pass på at skytten ikke er i ferd med å kaste terningen og legg pengene dine på bordet foran forhandleren og be om "nickels9quot;

Hvis den nåværende skytespilleren har et poeng etablert (se etter buck hvite side opp på et nummer) vent på at serien til slutt av skytteren enten gjør sitt poeng eller ruller en 7

Sett innsatsen din på Pass Line foran deg

På kom-out rollen; 7,11 vinner; 2,3,12 taper; 4,5,6,8,9,10 er poeng

Hvis et punkt er etablert; poeng nummer før 7 vinner; 7 før poengnummeret mister

Den valgfrie odds-innsatsen - et enkelt spill med en høyere tilbakebetaling

Casino Craps (eller Bank Craps), et terningspill, er et av de mest spennende kasinospillene. Det er vanlig å høre roping og roping på en craps bordet. Den spilles på et spesialbygd bord og to terninger brukes. Terningene er laget etter svært strenge standarder og rutinemessig inspisert for eventuelle skader. Som en selvfølge, den terning Byttes ut med nye etter omtrent åtte timers bruk, og kasinoer har implementert regler i måten en spiller håndterer dem på.

For å begynne, shooter (en av spillerne) må satse minst bordets minimum på enten Pass Line eller Pass Pass Line (noen ganger kalt "vinn" eller "høyre" spill og "ikke vinn" eller "feil" spill). Skytespillet presenteres med flere terninger (normalt fem) av stickman, og må velge to å rulle med. De resterende terningene returneres til Stickman's Bowl og brukes ikke.

Skytespillet må kun håndtere terningene med en hånd når kasting og terningene må treffe veggene i motsatt ende av bordet. I tilfelle at en eller begge terningene kastes av bordet, må de være inspisert (vanligvis av stickman) før du setter dem tilbake i spill.

Craps-bordet har plass til opptil 20 spillere, som hver får en runde kaster eller "skyter" terningene. Hvis du ikke vil kaste terningen, kan du satse på kasteren. Flere typer spill kan gjøres på bordet. Kasino mannskapet består av en Stickman, Boxman og to forhandlere.

Spillet spilles i runder, med retten til å kaste terningen av hver spiller som beveger seg med klokken rundt crapsbordet på slutten av hver runde. En spiller kan velge å ikke rulle, men kan fortsette å satse.

Hver runde har to faser: Kom ut og Punkt. For å starte en runde, gjør skytespilleren en eller flere Come Out-ruller. En Come Out-roll på 2, 3 eller 12 (kalt Craps, skytespillet sies å "kaste ut") slutter runden med spillere som mister sine Pass Line innsatser. En Come Out-roll på 7 eller 11 (a Naturlig) resulterer i en seier for Pass Line-spill. Skytten fortsetter å lage Come Out-ruller til han ruller 4, 5, 6, 8, 9 eller 10, hvilket nummer blir den Punkt. Dealeren flytter deretter en knappen til punktnummeret som indikerer den andre fasen av runden. Hvis skytten ruller punktnummeret, er resultatet en gevinst for innsatser på Pass Line. Hvis skytteren ruller en syv (a Seven-out), går passordet og de runde ender.

Den første rollen av terningen i en spillrunde er Come Out rollen - et nytt spill i Craps begynner med Come Out-rollen. En Come Out-roll kan bare gjøres når den forrige skytteren ikke klarer å vinne en rulle, det vil si, ikke klarer å gjøre Point eller gjør en Seven-out (ruller en syv).

Et nytt spill begynner da med en ny skytter. Hvis den nåværende skytteren gjør sitt Point, blir terningen tilbake til ham, og han begynner deretter den nye Come Out-rullen. Dette er en fortsettelse av den skytespillens rolle, selv om det teknisk sett kommer Come Out-rulleet til å identifisere et nytt spill om å begynne.

Når skytteren ikke klarer å gjøre sitt punkt, blir terningene deretter tilbudt til neste spiller for en ny Come Out-rulle og spillet fortsetter på samme måte. Den nye skytespilleren vil være personen rett ved siden av venstre for den forrige skytteren - så spillet beveger seg med urviseren rundt crapsbordet.

Terningene rulles over craps bordoppsettet. Oppsettet er delt inn i tre områder - to sideområder skilt av et senter. Hvert sideområde er speilrefleksjonen til den andre og inneholder følgende: Pass og ikke pass linjespill, Kom og ikke kom spill, Odds spill, Plasser innsatser og Field-spill. Senterområdet deles av begge sider og inneholder Proposisjonsspill.

Pass-innsats vinner når utkjøringsrullen er 7 eller 11, mens bestått tap taper når utrullingen er 2, 3 eller 12. Ikke tap når tommelen kommer ut 7 eller 11, og ikke spill vinner når kom ut roll er 2 eller 3. Ikke spill slips når utrullingen er 12 (2 i noen kasinoer,Bar'rulle på oppsettet indikerer hvilken rulle som behandles som et slips).

En spiller som går med i et spill og ønsker å spille craps uten å være skytteren, bør nærme seg crapsbordet og først sjekke om forhandlerens On-knapp er på noen av poengstallene. Hvis poengnummeret er Av så er bordet i Come Out-runden. Hvis dealerens knapp er 'På', er bordet i Point runde der de fleste kasinoer vil tillate en Pass Line-innsats som skal plasseres. Alle single eller multi roll 'Proposition-spill' kan plasseres i en av de to rundene.

Mellom terningsruller er det en periode for forhandlerne å foreta utbetalinger og samle tapende spill, hvoretter spillere kan plassere nye spill. Stickman overvåker handlingen ved bordet og bestemmer når han skal gi skytespillet terningene, hvorpå det ikke er tillatt å satse mer.

Nedenfor er en liste over de forskjellige spillene du kan lage på craps.

Pass Line Bet - Du vinner hvis den første rollen er en naturlig (7, 11) og taper hvis det er craps (2, 3, 12). Hvis et punkt rulles (4, 5, 6, 8, 9, 10), må det gjentas før en 7 er kastet for å vinne. Hvis 7 er rullet før poenget du mister.

Den grunnleggende innsatsen i craps er Pass Line Bet, som er et spill for skytteren for å vinne poengnummeret. En Pass Line-innsats er vunnet umiddelbart hvis Come Out-rollen er en 7 eller 11. Hvis Come Out-rollen er 2, 3 eller 12, taper spillet (kjent som "crapping out"). Hvis rullen er en annen verdi, etablerer den et punkt; hvis det punktet rulles igjen før en syv, vinner innsatsen. Hvis med et poeng som er etablert, en syv rulles før punktet rulles om igjen, vinner innsatsen ('seven out'). En Pass Line-gevinst betaler like penger.

Odds på Pass Line Bet - Etter en punkt rulles du kan gjøre denne ekstra innsatsen ved å ta odds. Det er forskjellige utbetalinger for hvert punkt. Et poeng på 4 eller 10 vil betale deg 2: 1; 5 eller 9 betaler 3: 2; 6 eller 8 betaler 6: 5. Du vinner bare hvis poenget rulles igjen før en 7.

Come Bet - Den har de samme reglene som Pass Line Bet. Forskjellen består i at du bare kan gjøre denne innsatsen etter at punktet på passelinjen er bestemt. På en Come Out-roll er Come Bet plassert på passelinjen, da de er en identisk innsats. Når du legger din innsats den første terningrull vil sette kompunktet. Du vinner hvis det er naturlig (7, 11) og taper hvis det er craps (2, 3, 12). Andre ruller vil gjøre deg til en vinner hvis kommipunktet gjentas før en 7 rulles. Hvis en 7 rulles først mister du.

En Come Bet spilles i to runder og spilles ligner en Pass Line Bet. Hovedforskjellen er at en spiller som lager et Come Bet, vil satse på det første poengnummeret som kommer fra skytterens neste kast, uavhengig av bordets runde. Hvis en 7 eller 11 rulles på første runde, vinner den. Hvis en 2, 3 eller 12 rulles, mister den. Hvis i stedet er rullen 4, 5, 6, 8, 9, 10, så kommer Come Bet bli flyttet av basalforhandleren til en boks som representerer nummeret som skytespillet kastet. Dette nummeret blir Come Bet-poenget og spilleren har lov til å legge til odds for spillet. Forhandleren legger oddsen på toppen av Come Bet, men litt utenfor sentrum for å skille mellom den originale innsatsen og oddsen. Den andre runden vinner hvis skytten ruller Come Bet før en syv. Hvis de syv kommer før nummeret (Come Bet), taper innsatsen. På en Come Out-rulle for passelinjen er Come Bet i spill, men tradisjonelt fungerer ikke oddsene med mindre spilleren angir noe annet for forhandleren.

På grunn av Come Bet, hvis skytespillet gjør sitt poeng, kan en spiller finne seg i situasjonen der de har en Come Bet (muligens med odds på den) og neste roll er en Come Out-roll. I denne situasjonen antas det at odds på innsatsinnsatsen ikke fungerer for Come Out-rullen. Det betyr at hvis skytteren ruller en 7 på Come Out-rullen, mister alle spillere med aktive Come Bets som venter på et "come point" sin første innsats, men vil få sine odds penger tilbake til dem. Hvis "Come Point" rulles, vinner oddsene ikke, men Come Bet gjør og oddsen blir returnert. Spilleren kan fortelle forhandleren at de vil ha oddsene deres, slik at hvis skytteren ruller et nummer som stemmer overens med "kompunktet", vil odds-innsatsen vinne sammen med Come-beten, og hvis en syv rulles, taper begge.

Odds på Come Bet - Nøyaktig det samme som Odds på Pass Line Bet bortsett fra at du tar sjanser på Come Bet, ikke Pass Line Bet.

Ikke pass Line Bet - Dette er den omvendte Pass Line-innsatsen. Hvis den første rullen av en terning er en naturlig (7, 11) du mister, og hvis det er en 2 eller en 3 du vinner. En terningrull på 12 betyr at du har et slips eller et trykk med kasinoet. Hvis rullen er et punkt (4, 5, 6, 8, 9, 10) må 7 komme ut før det punktet gjentas for å gjøre deg en vinner. Hvis poenget rulles igjen før 7 du mister.

Ikke kom med innsats - Den omvendte Come Bet. Etter at kommipunktet er oppnådd vinner du om det er 2 eller 3 og taper for 7 eller 11. 12 er et slips og andre terningruller vil få deg til å vinne bare hvis en 7 vises foran dem på de følgende kastene.

Plasser innsatser - Denne innsatsen virker bare etter at poenget har vært fast bestemt. Du kan satse på en terningkast på 4, 5, 6, 8, 9 og 10. Du vinner hvis nummeret du satte din innsats på er rullet før en 7. Ellers mister du. De Plasser innsatser utbetalinger er forskjellige avhengig av nummeret du satser på. 4 eller 10 vil betale : 5; 5 eller 9 betaler 7: 5, og 6 eller 8 betaler 7: 6. Du kan avbryte denne innsatsen når som helst du vil.

Field Bets - Disse spillene er kun for en terningkast. Hvis en 2, 3, 4, 9, 10, 11, 12 rulles, vinner du. En 5, 6, 7 og 8 gjør deg tapt. Fellesspill har følgende forskjellige utbetalinger: 2 betaler dobbelt (2: 1) mens 12 betaler 3: 1. Andre vinnende terningruller betaler seg selv (1: 1).

Big Six, Big Eight Bets - Plassert i en hvilken som helst terningkast, vinner disse innsatsene hvis en 6 eller 8 kommer ut før en 7 rulles. Big Six og Big Eight er like spill og blir betalt på 1: 1.

Propositions-spill - Disse spillene kan gjøres når som helst, og bortsett fra hardways, er de alle ett rollespill:

  • Eventuelle Craps: Vinner hvis en 2, 3 eller 12 kastes. Utbetaling 8: 1
  • Noen syv: Vinner hvis en 7 rulles. Utbetaling 5: 1
  • Elleve: Vinner hvis en 11 kastes. Utbetaling 16: 1
  • Ace Duece: Vinner hvis en 3 rulles. Utbetaling 16: 1
  • Ess eller Boxcars: Vinner hvis en 2 eller 12 kastes. Utbetaling 30: 1
  • Horn Bet: Det fungerer som spill på 2, 3, 11 og 12 på en gang. Vinner hvis et av disse tallene rulles. Utbetaling bestemmes i henhold til nummeret rullet. De andre tre spillene går tapt.
  • Hard: Innsatsen på et hardwaynummer vinner hvis det kastes hardt (summen av par: 1-1, 3-3, 4-4.) Før det rulles lett og en 7 kastes. Utbetalinger: Hard 4 og 10, 8: 1; Hard 6 og 8, 10: 1

Great gambling informasjon nettsted

Bruke "Hovedmeny"på høyre margin for å utforske dette nettstedet. Dette er et omfattende spill for gambling informasjon med råd om å vinne, hvordan å gamble, spillstrategi, oppføring av de beste online kasinoene og verdensbaserte kasinoer katalog.

Emner som dekkes inkluderer spilloppsummering, regler, hvordan man spiller, hvordan man vinner, spillstrategi, spillsystemer, gambling tips, på: Blackjack, Roulette, Poker Classic og varianter som Texas Hold'em poker, Craps / Dice, Slots og Videopoker. , Baccarat, Keno, Lotteri, Powerball, Bingo, Sportsspill, Hesteveddeløp og Greyhound racing.

Dette er gambling nettsiden med mye informasjon og ressurser, samt nyttige råd og hyppige oppdateringer takket være din nyttige tilbakemelding.

Selv blindfoldet i et overfylt kasino, kan alle finne craps-bordet når terningene er varme. Bare følg skrikene, roper og skål. Jackpot-vinnere på spilleautomater kan være de høyeste personene i huset, men ingenting er ganske som den kollektive spenningen som bygger på et crapsbord. Mens blackjack-spillere er stille studier i konsentrasjon, slipper craps-spillere løs som de vinner eller mister sammen.

Omvendt er ingenting like dødt som et craps bord når terningene er kalde. I topptimer, når du ser tre eller fire dystre individer ved bordet for 24, kan du være sikker på at taperen 7 har kommet opp altfor ofte.

Craps er den raskeste bevegelsen av kasinospillspill. En gjennomsnittlig fart på et travelt blackjack-bord løper rundt 60 hender i timen, men huset forventer ca. 100 beslutninger i timen på craps. Det, sammen med tendensen til craps-spillere til å ha flere spill på en gang, betyr at craps krever en større bankroll enn andre bordspill. Og craps tilbyr det bredeste utvalget av spill i kasinoet, med dusinvis av satser på bordet.

Alt dette kan være ganske skremmende for en nykommer. Men kasinospill var ikke designet for å jage kunder vekk, og craps er lettere enn det ser ved første øyekast. Ja, det er et stort antall spill tilgjengelig, men bare noen få er virkelig verdt å spille. Og de få er blant de beste spillene i kasinoet. I denne artikkelen diskuterer vi grunnleggende om craps, så vel som det brede utvalget av spill og hvilke som skal plasseres på de riktige tidspunktene for å øke oddsen for å vinne. Vi vil begynne med bordets layout og den vanlige terminologien som brukes til et spill.

Tabellen og Personalen

De fleste craps-tabellene i dag er doble oppsett. I midten av den ene siden av bordet er bokseren, som overvåker spillet og tar penger innsamlet av forhandlerne og legger det inn i en dråpeboks. Tvert imot ham er stickman, som bruker en pinne til å skyve terningene til skytespilleren. Stickman styrer tempoet i spillet. Han ringer ut resultatene av hvert kast og holder opp en kontinuerlig patter, og oppfordrer spillerne til å få sine innsatser ned.

I midten av bordet mellom bokseren og stangmannen er bokser for propositions-spill - en-roll-spill. Også her er områder for hard-way-spill - veddemål som en 6, for eksempel, vil bli rullet som to 3s før enten en 7 eller en annen 6 rulles.

© 2006 Publikasjoner International, Ltd.

Standard craps bordoppsett for amerikanske kasinoer.

På sidene er to forhandlere som tar innsatser, betaler av vinnere, og samler taper spill. Spillerne omkranser disse sidene. Foran spillerne er "Pass9quot; linje, en bar som strekker seg rundt bordet for spillere som satser med skytespilleren. En mindre, "Ikke pass" bar er for spillere som satser mot skytespilleren. Områdene merket "Come9quot; og "Kom ikke" er for spill som ligner Pass og Ikke pass, men plasseres på forskjellige tidspunkter av spillet.

Også på layoutet foran spillerne er et område merket "Field9quot; for en en-roll-innsats som en av syv tall vil dukke opp. Bokser merket 4, 5, Seks, 8, Nine og 10 er for "Place9quot; eller "Buy9quot; spill som nummeret som er valgt vil bli kastet før neste 7. Seks og ni er stavet ut fordi spillere står på begge sider av bordet - ingen grunn til å lure på om det er en 6 eller en opp-ned 9. Ned i hjørnet i hver ende av dobbeltoppsettet er bokser merket 6 og 8 - den "Stor 6" og "Big 8" spill som en 6 eller 8 vil rulle før en 7.

H ere er et åpenbart, men veldig viktig råd som vil spare deg for penger: Spill aldri craps, enten live eller online, uten å vite hvordan du skal spille spillet. Hvis du ikke holder oppmerksom på dette rådet, er det nesten garantert at du mister hele innkjøpet. Du tror, ​​"Vel, duh, hvorfor skulle jeg risikere mine hardt opptjente penger på noe jeg ikke har noen anelse om?" Dessverre gjør mange mennesker det, spesielt når de alle hoppet opp på spenningen i Vegas. Her er et typisk scenario. Du er på crapsbordet og legger merke til i det fjerne noen spaserer langs kasinoet. Han hører roping og klapping på craps-bordene. Hans tempo hever for å se hva alt oppstyret handler om. Han mener, "Disse menneskene vinner tonnevis med penger, jeg skynder meg fort og får litt." Han finner et åpent sted ved bordet, klemmer seg mellom to andre spillere og setter et kjølig hundre på layoutet. Han har ingen anelse, så han spør den ene av besetningsmedlemmene, "Hvordan spiller du dette spillet, hva gjør jeg?" Femten minutter senere går fyren borte og forvirret. Stol på meg, det scenariet skjer mer enn du kanskje tror. Lær spillet før du spiller. Du sparer tonn penger og har mye mer glede. Denne artikkelen fokuserer på selve grunnleggende premissen til spillet.

Du spiller craps med to terninger, og resultatet av å kaste dem bestemmer om du mister eller vinner. De to terningene har 36 potensielle måter for et nummer å vises. Måten du bestemmer hvor mange potensielle tall som kan vises, er ved å multiplisere de seks tallene på en dø ("dø" er entall, "terning" er flertall) av de seks tallene på den andre dør. Så, 6 multiplisert med 6 like 36. De potensielle tallene som kan vises varierer fra 12 (som høy) til 2 (som lav). Fordi sju har de mest mulige måtene å vises, er spillets premiss bygget rundt de syv.

I denne leksjonen, la oss ikke bekymre deg for hvordan du kan satse. La oss bare lære det grunnleggende av spillets premiss. Den innledende rollen for hvert nytt startspill blir alltid identifisert som "come-out roll" eller "come-out" for kort. Stickman roper noe som: "Kom ut, vær så snill, gjør det, det kommer en ny skytter!" Spillet fortsetter å gå til skytespillet ruller et bestemt nummer som gjør det som kalles en "beslutning" for å avslutte spillet. Det spiller ingen rolle hvordan du satser før skytespillet ruller ut, en avgjørelse blir gjort, og kampen avsluttes umiddelbart hvis skytteren ruller en 12, 11, 7, 3 eller 2. Disse tallene kalles "naturals". Legg merke til at naturalsene er de to laveste tallene innenfor rekkevidde av mulige tall (dvs. 2 og 3), og de to høyeste tallene i rekkevidden (dvs. 11 og 12) og tallet midt i intervallet ( dvs. 7). Igjen, hvis en naturlig vises på kom-ut-rollen, blir det tatt en avgjørelse og spillet avsluttes umiddelbart. På kom-ut, hvis skytteren ruller alt annet enn en naturlig, så er den identifisert som et "poengnummer". I motsetning til en naturlig fortsetter spillet hvis et "poeng" er bestemt på kom-ut. Det potensielle punktet kan være en 10, 9, 8, 6, 5 eller 4. Merk at det er tre tall på den lave siden av 7 (dvs. 4, 5 og 6) og tre tall på høysiden av 7 (dvs. 8, 9 og 10).

Hvis skytespillet ruller et punkt, fortsetter hun å skyte til hun ruller en 7 eller et punkt igjen, da avgjøres og spillet avsluttes. Den typen innsatser du bestemmer bestemmer om du mister eller vinner. Anta at du liker nummer 7 og du satser på det (dette kalles spill på "Ikke pass" eller spill "mot" terningene). Hvis skytten ruller en 7 i stedet for poenget, vinner du, men du mister om hun ruller poenget igjen før en 7. På den annen side, antar du at du ikke liker nummer 7 og du satser mot det (dette kalles spill på "Pass Line" eller spill "med" terningene). Hvis skytteren ruller en 7 i stedet for poenget, mister du, men du vinner hvis hun ruller poenget igjen før en 7.

Avhengig av hvordan du satser før utgangen, vil en naturlig avgjøre om du mister eller vinner. Ved å satse med nummer 7, vil du: 1) miste når en 11 eller 7 viser, 2) vinne når en 3 eller 2 viser, eller 3) binde når en 12 viser. Ved å satse mot 7 (det vil si spill på poenget), er det nesten nøyaktig motsatt: 1) tap når en 12, 3 eller 2 viser, eller 2) vinn når en 11 eller 7 viser. Igjen, ikke bekymre deg for hva spillene skal gjøre eller hvordan du lager dem. Formålet med denne leksjonen er å forstå betydningen av nummer 7 og at de fleste craps-spill er basert på 7.

Hvis utfallet resulterer i et punkt som bestemmes, er de eneste relevante tallene for det spillet, i form av en beslutning om å avslutte spillet, de 7 og uansett antall poenget er. Alle andre tall er irrelevante for det spillet. Anta for eksempel at skytterens utgang er en 9 (dvs. hun etablerer 9 som poenget). For det spillet kan hun rulle så mange ganger som det tar å vise ytterligere 9 eller 7. Hun kan rulle i timevis, og spillet vil ikke avsluttes før enten 7 eller 9 viser.

Hvis utfallet resulterer i en naturlig (som avslutter spillet umiddelbart), så hold du terningene og fortsett å rulle neste spill. Hvis du etablerer et poeng på come-out og hvis du deretter ruller poenget igjen før en 7 (som avsluttes spillet), holder du terningen og fortsetter å rulle. Men hvis du etablerer et poeng på come-out og hvis du deretter ruller en 7 før poenget (som avsluttes spillet), får du ikke fortsette å rulle neste spill. I stedet passerer "stickman" terningene til neste spiller til venstre. Den neste spilleren er ikke pålagt å rulle terningene. Hvis en spiller ikke ønsker å skyte, forteller han bare til stickman, "Nei takk." Stickman flytter bare terningene til neste person til venstre som ønsker å rulle neste spill.

La oss gjøre en rask anmeldelse. Den første rullen av et nytt startspill kalles kom-out. Come-out kan ha ett av to grunnleggende utfall: 1) Come-out kan være naturlig (dvs. 12, 11, 7, 3 eller 2), i hvilket tilfelle spillet avsluttes umiddelbart; eller 2) Come-out kan være et poengnummer (dvs. 10, 9, 8, 6, 5 eller 4), i hvilket tilfelle et poeng er bestemt og spillet fortsetter.

Husk, når det gjelder en beslutning som avslutter spillet, når et punkt er bestemt, er de eneste relevante tallene 7 og uansett antall poenget er. Alle andre tall er meningsløse når det gjelder en beslutning om å avslutte spillet. Følgende scenario illustrerer hvordan spill slutter med beslutninger (glem å satse, bare konsentrere seg om hvordan et spill starter og slutter). Anta at du er den neste skytespilleren.

  1. Du ruller en 8 på utkastrullen, så poenget for dette nye startspillet er 8. Dealeren slår pucken på og plasserer den i 8-punktsboksen som indikerer at 8 er punktet. ("Pucken" er omtalt i artikkelen på crapsbordet og utstyret.)
  2. Etter at poenget er bestemt, er det eneste tallet som er viktig for det aktuelle spillet, i form av en beslutning om å avslutte spillet, hvilket nummer poenget er og 7. Du ruller en 12, noe som ikke betyr noe, så spillet fortsetter og du ruller igjen.
  3. Du ruller en 4, noe som ikke betyr noe, så spillet fortsetter og du ruller igjen.
  4. Du ruller en 8 (dvs. du ruller poenget). En beslutning er fattet og spillet avsluttes. Forhandleren slår pucken OFF (svart side opp) og legger den på siden av bordet, noe som indikerer at et nytt startspill skal begynne.
  5. Siden du rullet poenget ditt, fortsetter du med å skyte neste spill. Du ruller en 7 på kom-ut-rollen for det nye startspillet. En 7 på come-out er naturlig, så en avgjørelse er gjort, og spillet avsluttes umiddelbart. Du fortsetter å skyte neste spill.
  6. Du ruller en 12 for kommende roll for det nye startspillet. En 12 som ser ut til å komme ut er en naturlig, så kampen avsluttes umiddelbart. Du fortsetter å skyte neste spill.
  7. Du ruller en 5 på kom-ut-rollen, så poenget for dette nye startspillet er 5. Dealeren slår pucken på (hvit side opp) og plasserer den i 5-punktsboksen.
  8. Du ruller en 10, noe som ikke betyr noe, så spillet fortsetter og du ruller igjen.
  9. Du ruller en 7 (dvs. en "7-out"). En beslutning er fattet og spillet avsluttes. Forhandleren slår pucken av (svart side opp) og legger den på siden av bordet. Fordi du rullet en 7-ut, slår du ender og terningen beveger med klokken til neste spiller som ønsker å skyte.

Hvis du skyter poenget for å avslutte spillet, har du muligheten til å kaste de to terningene du tidligere brukte til å starte et nytt spill, eller velg en annen to terninger fra de som du kan tilby. Hvis du gjør ditt poeng, anses terningen du pleide å gjøre det til å være heldig. Derfor ser du sjelden noen spør etter to nye terninger når de gjør sitt poeng.

Hvis du ruller en 7-ut for å avslutte spillet, din tur som skytteren ender. The stickman bruker deretter sin "mop" (eller "pisk", som er vilkår for pinnen) for å skyve dem langs bordplaten til personen til venstre. Den personen plukker deretter to terninger og gjør utkonkurransen for å starte et nytt spill.

Her er noen koblinger til interne sider som du kan finne av interesse:

Craps er et spill hvor alle, unntatt huset, kan vinne sammen. Craps kan virke litt forvirrende først, men det er morsomt og enkelt når du får tak i de grunnleggende reglene.

C og E Craps - 11

Slangeøyne - To 1s

godsvogner - To 6s

Little Joe, eller Lille Joe fra Kokomo - 4 (spesielt rullet som en 1 og en 3)

Jimmy Hicks - tallet 6

Skate og Donate - 8

Skinny Dugan - En taper 7

Senterfelt - 9, fordi det er i midten av de syv tallene på feltspillet

Puppy Paws - To 5s - men det vanligste anropet er bare "Hard 10" eller "10, the hard way"

Naturlig Vinneren - 7 eller 11 på utkasterullen [1]

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Пока оценок нет)
Loading...
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

13 + = 20

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

map